Performancing Metrics

خانه‌های ۵۰ متری که چهار خانوار را در خود جای می‌دهند | اتاق خبر
کد خبر: 395119
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1396 - 19:18
جداول منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران نشان می‌دهد حدود هزار و ۶۴۴ واحد مسکونی ۵۰ مترمربع و کمتر وجود دارد که در هر واحد از آن چهار خانوار و یا بیشتر زندگی می‌کنند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بر اساس جداول سرشماری سال ۱۳۹۵ که از سوی مرکز آمار ایران منتشر شده است، تعداد خانوارهای ایرانی که در واحدهای مسکونی معمولی آپارتمانی و یا غیرآپارتمانی زندگی می‌کنند ۱۸ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۶۶ خانوار است.

بر این اساس تعداد خانواری که در آپارتمان‌های ۵۰ متر یا کمتر زندگی می‌کنند معادل یک میلیون و ۴۱۵ هزار و ۸۳ خانوار است. همچنین تعداد خانواری که در واحدهای مسکونی آپارتمانی و یا غیرآپارتمانی ۵۱ تا ۷۵ مترمربع زندگی می‌کنند، سه میلیون و ۸۴۴ هزار و ۷۰۲ خانوار است.

همچنین تعداد خانواری که در واحدهای مسکونی آپارتمانی و غیرآپارتمانی ۷۶ تا ۸۰ مترمربع معادل یک میلیون و ۴۸۴ هزار و ۲۳۷ خانوار، ۸۱ تا ۱۰۰ مترمربع معادل ۴ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۸۹۱ خانوار، ۱۰۱ تا ۱۵۰ مترمربع معادل ۴ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۸۱۷ خانوار، ۱۵۱ تا ۲۰۰ مترمربع معادل یک میلیون و ۳۴۲ هزار و ۱۵۸ خانوار، ۲۰۱ تا ۳۰۰ مترمربع معادل ۵۴۷ هزار و ۸۶۵ خانوار، ۳۰۱ تا ۵۰۰ متر مربع معادل  ۱۲۶ هزار و ۴۶۷ خانوار، ۵۰۱ متر و بیشتر معادل ۱۹ هزار و ۵۴۱ خانوار هستند.

بنابر این اطلاعات، فراوانی خانوار ایرانی که در آپارتمان‌های ۸۱ تا ۱۰۰ مترمربع زندگی می‌کنند از سایر دسته‌بندی‌های بر مبنای متراژ خانه بیشتر است و همچنین فراوانی تعداد خانوارهایی که در آپارتمان‌های ۵۰۰ مترمربع زندگی می‌کنند نیز نسبت به سایر دسته بندی‌ها کمتر است.

همچنین بر اساس اطلاعات منتشر شده در جداول آماری سرشماری ۱۳۹۵، از تعداد ۱۷ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۶۶ خانواری که در واحدهای مسکونی آپارتمانی و غیر آپارتمانی زندگی می‌کنند، ۱۷ میلیون و ۸۰ هزار و ۵۳۹ (یک خانوار) در یک واحد مسکونی و ۲۳۰ هزار و ۱۰۱ (دو خانوار) در یک واحد مسکونی زندگی می‌کنند، ‌ ۴۲ هزار و ۲۷۱ (سه خانوار) در یک واحد مسکونی و ۹ هزار و ۱۲۵ (چهار خانوار و بیشتر) در یک واحد مسکونی زندگی می‌کنند.

گفتنی است از این میان ۹ هزار و ۱۲۵ (۴ خانوار)، که در یک واحد مسکونی زندگی می کنند، یک هزار و ۶۴۴ (چهار خانوار و بیشتر) در واحدهای ۵۰ متری و کمتر، ۹۰۵ (۴ خانوار و بیشتر) در واحدهای ۵۱ تا ۷۵ متری و بیشتر،   ۴۸۹ هزار (۴ خانوار و بیشتر) در واحدهای ۷۶ تا ۸۰ متری و بیشتر، ۱۴۳۰ (۴ خانوار و بیشتر)، در واحدهای ۸۱ تا ۱۰۰ متر و بیشتر، ۲۱۴۵(۴ خانوار و بیشتر) در واحدهای ۱۰۱ متری تا ۱۵۰ متری و بیشتر، ۱۲۸۴(۴ خانوار و بیشتر) در واحدهای مسکونی ۱۵۱ تا ۲۰۰ متری، ۷۸۸ (۴ خانوار و بیشتر) در واحدهای مسکونی ۲۰۱ تا ۳۰۰  متری و ۳۰۶ (۴ خانوار و بیشتر)  در واحدهای مسکونی ۳۰۱ تا ۵۰۰ متری و  ۲۱ (۴ خانوار و بیشتر) در واحدهای مسکونی ۵۰۱ متر و بیشتر  زندگی می‌کنند.  

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید