Performancing Metrics

طلای جهانی برای سومین روز متوالی افزایش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 395184
تاریخ انتشار: 2 تیر 1396 - 11:36
طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار و ریسک گریزی که در نتیجه رویدادهای ژئوپلیتیکی ایجاد شد و به تقاضا برای این فلز ارزشمند کمک کرد، اندکی افزایش یافت

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۲۵۱.۹۶ دلار رسید. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۱ درصد کاهش نشان می‌دهد که سومین کاهش هفتگی متوالی خواهد بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در اوت ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۲۵۲.۶۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه ۳.۶۰ دلار یا ۰.۳ درصد افزایش یافته و در ۱۲۴۹.۴۰ دلار بسته شده بود که دومین افزایش روزانه متوالی بود.

به گفته ریچارد شو، مدیر سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری چینی هوآن گولد، ریسک گریزی به دلیل آنچه در خاورمیانه می‌گذرد و همچنین اخباری درباره مقابله چین با وام‌های دریافتی، رو به رشد است.

وضعیت سیاسی در آمریکا، انگلیس و تحولات مربوط به کره شمالی از جمله موارد دیگری هستند که تقاضا برای دارایی‌های امن مانند طلا را تقویت کرده اند. تنش‌ها با انجام یک آزمایش موشکی دیگر از سوی کره شمالی تشدید شده است.

طلا در شرایط ابهام سیاسی و اقتصادی، به عنوان سرمایه گذاری جایگزین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این بین بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران آمار اقتصادی آمریکا شامل شاخص اعتماد مصرفی در ژوئن، ذخایر نفت خام و آمار نهایی رشد تولید ناخالص داخل در سه ماهه اول که قرار است هفته آینده منتشر شود را برای دریافت نشانه‌هایی از روند افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی این کشور، رصد می‌کنند.

طلا پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا در نشست سیاست پولی ژوئن خود، افزایش نرخ‌های بهره را تصویب کرد و مقامات این بانک از افزایش بیشتر نرخ‌ها در سال جاری خبر دادند، در معاملات هفته جاری با کاهش قیمت روبرو شد.

نرخ‌های بهره بالاتر از دلار پشتیبانی می‌کند و قیمت طلا را که سوددهی ندارد، تحت فشار قرار می‌دهد.

شاخص دلار آمریکا در معاملات روز جمعه در برابر سبدی از ارزهای رقیب، ۰.۱ درصد کاهش یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۴ درصد رشد کرد و به ۱۶.۶۰ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد رشد، ۹۲۲.۱۰ دلار معامله شد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری، با ۰.۱ درصد کاهش، به ۸۸۲.۷۵ دلار رسید.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید