Performancing Metrics

با خیال راحت جگر بخورید | اتاق خبر
کد خبر: 395270
تاریخ انتشار: 4 تیر 1396 - 10:53
رئیس اتحادیه فروشندگان:
رئیس اتحادیه فروشندگان دل، جگر و قلوه تاکید کرد: آنچه درباره آلودگی جگر گوسفند به میکروب بیماری تب کریمه کنگو مطرح می‌شود، قطعا شایعه بوده و حتی وزارت بهداشت هم عدم صحت این موضوع را اعلام کرده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، غلامحسن شیرازی اظهار کرد: از سوی وزارت بهداشت نیز این گونه اعلام شده که مصرف دل، جگر و قلوه مشکل خاصی نداشته و آنچه در برخی شبکه‌های مجازی در این باره عنوان شده، صحت ندارد. ما نیز این موضوع را به واحدهای خود ابلاغ کرده‌ایم.

وی افزود: مردم می‌توانند با خیال راحت به مصرف این مواد بپردازند چرا که آنچه در واحدهای صنفی تهیه می‌شود، تماما از سوی کشتارگاه‌ها تامین شده و در کشتارگاه‌ها نیز نمایندگان دامپزشکی نظارت کامل بر سلامت مواد دارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان دل، جگر و قلوه با بیان اینکه این شایعه پنج تا شش برابر فروش اهالی این صنف را کاهش داده است، اظهار کرد: این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که همه چیز تحت کنترل است و همانطور که اشاره شد از نظر بهداشت مواد هیچ‌گونه جای تردیدی وجود ندارد.

شیرازی همچنین اظهار کرد: حتی افرادی که در کنار خیابان‌ها به فروش دل، جگر و قلوه می‌پردازند هم تاکنون مشکلی نداشته و هیچگاه رخ نداده است که در واحدهای این صنف مشکلی گزارش شود. این در حالی است که در حال حاضر حداقل ۸۰۰ واحد صنفی مجاز در تهران فعالیت دارند.

طی هفته‌های گذشته در شبکه‌های اجتماعی مطالبی منتشر شده بود که بر اساس آنها اینگونه ادعا می‌شد که جمعی از پزشکان متخصص عفونی اعلام کرده‌اند که اگر گوشت چندین ساعت در یخچال باشد و فریز شود بخاطر تغییر پی اچ میکروب به راحتی از بین خواهد رفت اما جگر اگر صد روز در یخچال باشد و فریز هم شود میکروب آن از بین نرفته و می‌تواند ناقل بیماری تب کریمه کنگو باشد بر همین اساس تا اطلاع ثانوی جگر نخورید.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید