Performancing Metrics

کار لوله‌گذاری «ترکیش استریم»آغازشد | اتاق خبر
کد خبر: 395321
تاریخ انتشار: 5 تیر 1396 - 12:07
پوتین در تماس تلفنی با اردوغان؛
رییس جمهور روسیه خطاب به همتای ترکیه‌ای خود را ازشروع فعالیت لوله‌گذاری در خط‌ لوله ترکیش استریم در عمق دریا خبر داد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، ولادیمیر پوتین همچنین گفت امیدوار است روسیه بتواند در موعد ضرب‌العجل‌های تعیین شده کار ساخت و ساز نیروگاه هسته‌ای آکویو رابه اتمام برساند.

رییس جمهور روسیه از روی یک کشتی نصب لوله در تماسی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود رجب طیب اردوغان، به او اطلاع داد که کار لوله‌گذاری خط لوله ترکیش استریم در آب‌های عمیق شروع شده است.

پوتین خطاب به اردوغان گفت: پروژه‌های ما با ترکیه خیلی زودتر از آنچه با شرکای تجاری دیگرمان اتفاق می‌افتد در حال پیشرفت است. در مواردی که ما با کشورهای دیگر به علت نیاز به تاییدیه‌های اداری مختلف سال‌ها زمان صرف می‌کردیم، با ترکیه کارها را در چند ماه به انجام رساندیم که این در نتیجه حمایت مستقیم شما اتفاق افتاده است.

با توجه به این‌که توافق ساخت خط لوله ترکیش استریم در پاییز ۲۰۱۶ امضا شد پوتین اشاره کرد که در طول کمتر از ۷ ماه فعالیت لوله گذاری آن شروع شده است.

پوتین سوار بر کشتی پایونیرینگ اسپیریت لوله‌گذاری در شهر جنوبی آناپا در منطقه کراسنودار، در حال بازبینی مسیر ترکیش استریم در آب‌های عمیق و آب‌های کم عمق بود.

پوتین گفت: در صورتی‌که شرکای ما تمایل داشته باشند ما آمده‌ایم که به اروپای جنوبی و جنوب شرقی گاز صادر کنیم.

او اشاره کرد: ما چنین تمایلی را در شرکای خود مشاهده می‌کنیم.

پوتین همچنین با اطمینان از ممکن بودن اتمام ساخت و ساز نیروگاه هسته‌ای آکویو طبق برنامه زمان بندی و ظرف ضرب‌العجل‌های تعیین شده سخن گفت.

او از اردوغان برای این که مجریان ترکیه‌ای به اپراتور روسی مجوز فعالیت دادند تشکر کرد.

رییس جمهور روسیه گفت: اگر ما با همین سرعت به کار خود ادامه دهیم با کار روی مسائل دیگر مطمئنا برنامه‌ها را تکمیل خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید