Performancing Metrics

عملکرد کارگزاری‌های بورس تهران اعلام شد | اتاق خبر
کد خبر: 395379
تاریخ انتشار: 6 تیر 1396 - 15:21
برای دوره بهار ۹۶؛
عملکرد انباشته کارگزاری‌های بورس تهران تا پایان خرداد ۹۶ اعلام شد که طی آن ۳۲ درصد از کل معاملات در اختیار ۵ کارگزار بود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، اطلاعات منتشره اداره آمار و اطلاعات بازار بورس تهران نشان می دهد در ۳ ماهه اول سال ۱۳۹۶ از ۱۰۵ کارگزار فعال در بورس، ۱۰۳ کارگزار در معاملات آنلاین فعال بوده اند. آمار معاملات ۳ ماهه ۹۶ نشان می دهد، سهم معاملات برخط از معاملات نرمال بیش از ۳۱ درصد بوده است.

بر اساس این گزارش ۳۸.۸۵ درصد از کل معاملات الکترونیکی در ۵ کارگزاری انجام شده که به ترتیب کارگزاری های مفید با ۲۱.۶۰ درصد، آگاه با ۵.۱۸ درصد، فارابی با ۴.۹۶ درصد، مبین سرمایه با ۳.۷۷ درصد و بانک کشاورزی با ۳.۳۴ درصد رتبه های اول تا پنجم را به نام خود ثبت کردند.

همچنین از کل معاملات، بیش از ۶۶ هزار میلیارد ریال خرید و فروش الکترونیکی بوده که حدود ۲۰.۹ درصد کل خرید و فروش است. بنابراین گزارش ارزش کل خرید و فروش ۱۰۵ کارگزار فعال بورس تهران در ۳ ماهه اول سال۹۶، بیش از ۳۱۵ هزار میلیارد ریال بوده است.

براین اساس ارزش خرید و فروش خرد و بلوک معادل ۶۷.۸ درصد کل معاملات بوده است. همچنین ارزش خرید و فروش عمده ۱۹ درصد از معاملات و ارزش کل سایر ابزارهای نوین مالی ۱۳ درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده است.

همچنین تعداد ۵ شرکت کارگزاری ۳۲ درصد کل ارزش معاملات را در ۳ ماهه اول سال ۱۳۹۶ به خود اختصاص دادند. 

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید