Performancing Metrics

مبادله برق با ۴ کشور همسایه در شمال غرب کشور | اتاق خبر
کد خبر: 395419
تاریخ انتشار: 7 تیر 1396 - 13:30
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان از مبادله برق با ۴ کشور همسایه در شمال غرب کشور خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، افشین روشن میلانی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب افزود: جمهوری اسلامی ایران در حوزه جغرافیایی شرکت برق منطقه ای آذربایجان با کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، ارمنستان، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان (جمهوری آذربایجان) کارتبادل و ترانزیت برق را انجام می‌دهد.

وی افزود: قرارداد با کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان چون به حالت تبادل است لذا در پایان هر سال میلادی، میزان واردات و صادرات انرژی برق به این کشورها پایاپای می‌شود.

روشن میلانی حداکثر صادرات برق به این کشورها طی سال ۹۵ شمسی را ۴۵۱ میلیون کیلوولت ساعت و میزان واردات برق در حوزه این منطقه را نیز ۱۱۸۷ میلیون کیلووات ساعت اعلام نمود که به ترتیب ۶.۹ و ۲۷.۴ درصد کل صادرات و واردات انرژی برق کشورمان را شامل می‌شود.

مدیرعامل برق آذربایجان در عین حال تصریح کرد که در خصوص کشورهای آذربایجان و ارمنستان معمولاً زمانی که اوج مصرف برق در کشورمان است، دریافت کننده و در زمانی که مازاد تولید برق در کشور وجود دارد و اوج مصرف کشورهای مذکور می‌باشد صادرکننده انرژی برق به این کشورها هستیم.

میلانی این اقدام را بسیار مهم اعلام کرد و گفت: تبادل پایاپای برق کشورمان با جمهوری آذربایجان و ارمنستان به منزله این است که در هزینه احداث نیروگاه در کشورمان و یا کشورهای طرف قرارداد صرفه جویی شده قابل ملاحظه ای متصور است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید