Performancing Metrics

زوج‌های تهرانی برای وام مسکن ۱۱۰ میلیونی، ۱۶.۵ میلیون اوراق بخرند | اتاق خبر
کد خبر: 395428
تاریخ انتشار: 7 تیر 1396 - 14:47
بررسی بازار تسهیلات مسکن نشان می‌دهد
در این روزها قیمت اوراق تسهیلات مسکن نسبت به اواخر خرداد ماه گذشته مقدار اندکی افت کرده است. زوج‌های تهرانی می‌توانند با خرید حدودا ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تسه برای گرفتن وام ۱۱۰ میلیون تومانی مسکن اقدام کنند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در معاملات این روزهای فرابورس ایران، بیشترین قیمت اوراق تسهیلات مسکن مربوط به امتیاز تسه مهر ماه ۱۳۹۴، به قیمت تقریبا هر برگ ۷۶ هزار تومان بود و در طرف مقابل اوراقِ تسه بهمن ماه ۱۳۹۳، با حدود قیمت ۷۳ هزار و ۵۰۰ هزار تومان کمترین قیمت را از آن خود کرد.

زوج‌های تهرانی با خرید ۲۰۰ برگ از اوراق تسهیلات مسکن می‌توانند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام دریافت کنند که به این مبلغ ۱۰ میلیون تومان وام جعاله تعلق می‌گیرد، با این حساب برای دریافت ۱۰۰ میلیون تومان وام با قیمت هر برگ تقریبا ۷۵ هزار تومان، زوج‌های تهرانی باید ۱۵ میلیون تومان اوراق بخرند.

این مبلغ با احتساب ۱۰ میلیون تومان وام جعاله که بابتش باید ۲۰ برگ بهادار با قیمت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از اوراق تسهیلات مسکن را خریداری کنند، در مجموع باید ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان صرف خرید ۲۲۰ اوراق شود.

همچنین زوج‌های غیر تهرانی که در شهرهایی با جمعیت بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند، می‌توانند تا سقف ۸۰ میلیون تومان وام بگیرند که برای گرفتن این مبلغ باید ۱۶۰ ورق بهادار خریداری کنند که با این حساب باید ۱۲ میلیون تومان بابت خرید این اوراق بپردازند که با احتساب یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اوراق وام جعاله، باید در مجموع برای خرید اوراق مبلغ ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

زوج‌های ساکن در سایر مناطق غیر از دو مورد ذکر شده در بالا، می‌توانند برای گرفتن ۶۰ میلیون تومان وام مسکن ۱۲۰ برگ بهادار خریداری کنند که با قیمت هر برگ تقریبا ۷۵ هزار تومان، باید ۹ میلیون تومان بابت خرید این ۱۲۰ برگ بپردازند که این مبلغ به علاوه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی که برای اوراق مربوط به وام جعاله پرداخت خواهند کرد، باید در مجموع ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان صرف هزینه ۱۲۰ برگ اوراق تسه کنند.

لازم به توضیح است که مجردهای تهرانی نیز می‌توانند تا سقف ۶۰ میلیون تومان و غیر زوج‌هایی که در مراکز استان‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند تا سقف ۵۰ میلیون تومان و در نهایت غیر زوج‌های ساکن در سایر مناطق تا سقف ۴۰ میلیون تومان وام دریافت کنند که به ترتیب هر کدام باید ۱۲۰، ۱۰۰ و ۸۰ برگ بهادار اوراق تسهیلات مسکن را از فرابورس ایران خریداری کنند.

با این حساب مجردهای تهرانی باید برای خرید این اوراق ۹ میلیون تومان، افراد ساکن در مراکز استان بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت باید مبلغ هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و دیگر افراد باید مبلغ شش میلیون تومان پرداخت کنند، البته مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم بابت خرید ۲۰ ورق برای وام جعاله بر این مبالغ اضافه می‌شود.

اوراق تسهیلات مسکن توسط بانک مسکن منتشر می‌شود. این اوراق قابلیت معامله در فرابورس ایران را دارد و ارزش اسمی هر برگ پنج میلیون ریال است. مدت اعتبار اوراق تسه حداکثر تا دو دوره شش ماهه قابل تمدید است. این اوراق با توجه به اینکه چقدر تا زمان اعتبارش زمان باقی مانده دارای قیمت متفاوتی است.

در صورتی که مدت اعتبار این اوراق به اتمام رسیده و دارنده اوراق از تسهیلات آن استفاده نکند، نماد معاملاتی آن متوقف خواهد شد و وجوه پرداختی برای خرید اوراق به دارنده اوراق بازپرداخت نخواهد شد.

انتهای پیام /

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید