Performancing Metrics

معاملات کم حجم بورس تهران و تقویت ۳۹ واحدی شاخص کل | اتاق خبر
کد خبر: 395437
تاریخ انتشار: 7 تیر 1396 - 17:07
در آخرین روز معاملات بورس تهران حجم معاملات رقم چشم گیری را نشان نمی داد، اما دماسنج بازار پس از فراز و فرود در نهایت ۳۹ واحد رشد کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امروز چهارشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای باز شدن معاملات روند افزایشی را در پیش گرفت و تا رقم ۷۸ هزار و ۷۵۸ واحدی بالا رفت، اما با گذشت زمان روند نزولی را آغاز کرد و در نهایت ۳۹ واحد نسبت به یکشنبه گذشته رشد داشت و در تراز ۷۸ هزار و ۷۰۴ واحدی نشست. علاوه بر این شاخص کل هم وزن با رشد ۳۷ واحدی مواجه شد و به رقم ۱۷ هزار و ۱۱۵ واحدی رسید.

شاخص آزاد شناور نیز پس از ۱۲۶ واحد رشد تا رقم ۸۵ هزار و ۸۳۰ واحدی بالا رفت و شاخص بازار اول با افزایش ۴۴ واحدی به عدد ۵۴ هزار و ۲۴۷ واحدی رسید. در عین حال شاخص بازار دوم با افت ۱۱ واحدی خود در تراز ۱۷۶ هزار و ۵۵۶ واحدی نشست.

فولاد مبارکه اصفهان با ۶۰ واحد تاثیر مثبت بیشترین نقش را در نوسانات دماسنج بازار داشت. پس از این نماد کالسیمین، حفاری شمال و توسعه معادن روی سعی کردند دماسنج بازار را تا حدودی بالاتر نگه دارند، هرچند که زور این نمادها برای افزایش شاخص چندان زیاد نبود، چرا که در عین حال فولاد خراسان، مخابرات تهران و ایران خودرو  با تاثیر منفی خود بر روی شاخص نوسانات دماسنج بازار را به سمت پایین هدایت کردند.

امروز در گروه فلزات اساسی نماد سهامی ذوب آهن اصفهان که حجم معاملات اش ۲۴ میلیون سهم بود و ارزش معاملات آن به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون بالغ می‌شد، روند کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کرد اما در عین حال نماد کالسیمین که بیشترین ارزش معامله در این گروه را داشت با نزدیک به پنج درصد رشد در قیمت پایانی مواجه شد. دیگر نمادها با حجم نسبتا بالای معامله در این گروه روند رو به رشد را در قیمت پایانی خود تجربه کردند هرچند که حجم این معامله این نمادها در بخشی از موارد حتی به ۰.۱ حجم معامله در نماد سهامی ذوب آهن اصفهان که بیشترین حجم معامله را دارا بود نمی‌رسید.

همچنین در گروه خودرو و ساخت قطعات امروز نماد ایران خودرو با ارزش معاملات حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بیشترین ارزش معامله در این گروه از آن خود کرد، اما در نهایت چیزی حدود یک درصد در قیمت پایانی سهم خود افت را تجربه کردند.

پارس خودرو که در این گروه بیشترین حجم معامله را دارا بود حدود ۰.۶ درصد در قیمت پایانی افت کرد علاوه بر این سایپا آذین، زامیاد و سایپا دیزل که از پرمعامله ترین سهم‌های این گروه هستند به ترتیب ۰.۲۱ و ۰.۱۲ درصد رشد و ۰.۵۸ درصد افت در قیمت پایانی را تجربه کردند.

در گروه مخابرات نماد مخابرات ایران با حجم معاملات بیش از سه میلیون سهم و ارزش معاملات ۵۸۰ میلیون تومان به عنوان یکه تاز این گروه در معاملات حجم و ارزش معاملات نزدیک به نیم درصد در قیمت پایانی افت پیدا کرد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۸۴ میلیارد و ۹۶۵ میلیون تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۳۳۰ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۲ هزار و ۴۱۲ نوبت دادوستد بود.

از جمله داد و ستدهای گروهی امروز می‌توان به معاملاتی در نمادهای فولاد آلیاژی ایران، فولاد خراسان، ایران ترانسفو و فولاد مبارکه اصفهان اشاره کرد.

آیفکس نیز امروز ۱۰.۳ واحد رشد یافت و تا رقم ۹۱۰.۳ بالا رفت. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۶۰ میلیارد و ۷۸۹ میلیون تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۷۵ میلیون و ۴۹۵ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۶ هزار و ۵۱۸ نوبت داد و ستد بود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید