Performancing Metrics

تخصیص ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای گسترش فعالیت‌های موشکی و سپاه قدس | اتاق خبر
کد خبر: 395444
تاریخ انتشار: 7 تیر 1396 - 19:44
جلالی با تشریح طرح مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا خبر داد:‌
رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت که در طرح مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای گسترش فعالیت‌های موشکی و ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای مبارزه با تروریسم توسط نیروی قدس سپاه پاسداران پیش بینی شده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، کاظم جلالی با اشاره به طرح ۱۷ ماده‌ای مجلس برای مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا اظهار کرد: در بخشی از این طرح در راستای حمایت از نیروهای مسلح، اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای گسترش فعالیت‌های موشکی جمهوری اسلامی و اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان به نیروی قدس سپاه پاسداران برای مبارزه با تروریسم پیش بینی شده است.

وی افزود: در این راستا همچنین وزارت دفاع موظف شده حداکثر ظرف  یک ماه طرح عملیاتی افزایش توان دفاعی و بازدارندگی کشور در حوزه موشکی را تهیه و به شورای عالی امنیت ملی ارائه کند.

جلالی  با بیان اینکه این طرح ۱۷ ماده و ۱۰ بخش دارد افزود: در بخش نخست دلایل ارائه طرح با توجه به رفتار مخاطره آمیز آمریکا در منطقه و سیاست‌های خصمانه این کشور بر ضد ایران آمده است. در بخش دوم تعریف‌ها و در بخش سوم تدوین راهبرد و اینکه دولت موظف است هر شش ماه راهبرد جامعی برای مقابله با تهدیدهای آمریکا و اعمال تروریستی این کشور تدوین کند پیش بینی شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: اقدامات لازم ضد گروه‌های تروریستی و حامیان آنها، ایجاد شعبه ویژه‌ای در قوه قضائیه برای محاکمه تروریست‌ها، تهیه فهرست جامع و به روز از گروه‌های تروریستی، اقدام لازم درباره رفتار نقض حقوق بشری آمریکا و مشخص شدن مجازات در این زمینه علیه آمریکا جزو بخش‌های بعدی طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکاست.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: در بخش هشتم این طرح تکلیف‌هایی برای دولت از جمله وزارت اقتصاد پیش بینی شده است که از جمله آنها اولویت مبادلات اقتصادی با کشورهایی است که در موضوع دفاعی با جمهوری اسلامی ایران همکاری می کنند و رابطه اقتصادی با آمریکا ندارند.

جلالی گفت: در بخش نهم بر حمایت از اتباع ایرانی و تهیه فهرستی از زندانیان ایرانی که به دلایل واهی نقض تحریم ها در آمریکا زندانی شده اند برای ارائه به شورای عالی امنیت ملی و اقدامات لازم برای رهایی آنها تاکید شده است و در بخش پایانی لزوم همکاری های بیشتر دستگاه های امنیتی کشور با یکدیگر آمده است.

قرار است این طرح هفته آینده به نمایندگان ارائه شود.

به گفته جلالی این طرح بسیار جامع است و عنوان آن مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه است که در آن ابعاد مختلفی دیده شده است. این طرحی با ۲۰ ماده و ۱۰ بخش احتمالا به عنوان طرح نمایندگان ابتدا در صحن مجلس با یک یا دو فوریت مطرح می‌شود و سپس برای بررسی جزئیات به کمیسیون امنیت ملی ارجاع می‌شود.

به گفته جلالی، ۱۰ بخش این طرح شامل مقدمه، تعاریف، تدوین راهبرد، حمایت آمریکا از تروریسم، نقض حقوق بشر توسط آمریکا، حمایت از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، مقابله با تحریم‌های اقتصادی آمریکا، حمایت از اتباع ایران و هماهنگی است.

پبشتر بعد از مصوبه سنا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ماموریت تهیه طرحی برای مقابله با این اقدامات آمریکا را داد. کمیسیون امنیت ملی نیز مقرر کرد که این طرح با کار کارشناسی توسط مرکز پژوهش‌ها تهیه شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید