Performancing Metrics

راهی برای جلوگیری از پیری صنعت | اتاق خبر
کد خبر: 395727
تاریخ انتشار: 13 تیر 1396 - 11:08
معاون خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: احتیاج داریم که دربخش تولید تغییرساختار ایجاد کنیم و تولید کشور را با تکنولوژی روز ارتقا دهیم، زیرا اگر با توجه به شرایط گذشته تولید داشته باشیم صنعت که موجود زنده است پیر می‌شود و دیگر نمی‌تواند کارایی لازم راداشته باشد

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بیژن پناهی زاده اظهار کرد: تولیدکنندگان باید آن نوع از تولیدات خود را که دیگر کاربردی ندارد، حذف کنند و باید سعی شود چیزهایی که مورد نیاز است و قابلیت مصرف در بازارهای صادراتی دارد، تولید کنند.

وی افزود: تولیدکنندگان نباید فقط به بازارهای داخلی برای تولید خود اکتفا کنند و باید آنچه تولید می‌شود، برای صادرات نیز باشد، زیرا وقتی تولید صادراتی داشته باشیم می‌توانیم علاوه بر بازار داخل به بازار خارج نیز فکر کنیم.

رییس خانه صنعت و معدن خوزستان تصریح کرد: باید تولید صادراتی داشته باشیم، زیرا وقتی محصولات تولید شده صادر می‌شوند، آن محصولات در بازارهای جهانی شناخته و حتی به یک برند تبدیل می‌شوند. با صادرات، کالای تولیدشده ارتقا پیدا می‌کند و خود را با استانداردهای بین المللی تطبیق می‌دهد.

پناهی زاده ادامه داد: تولید صادرات محور باعث می‌شود به مسائل مختلفی از جمله بسته بندی، قیمت‌گذاری، کیفیت کالا و... توجه شود.

وی با بیان این‌که واحدهای تولیدی باید از شیوه‌های سنتی تولید و بازرگانی خارج شوند، گفت: این واحدها باید به بازاریابی روز مجهز شوند و اصول بازرگانی که یک بال تولید است را مورد توجه قرار دهند. فروش محصول و بازاریابی یک بخش مهم در کنار تولید است که باید به آن توجه ویژه شود.

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان این‌که سیستم توزیع یک حلقه مفقوده در بخش تولید و صنعت کشور است و باید سیستم توزیع صنعتی قوی شود، اظهار کرد: سیستم توزیع در کشور در خدمت محصولات تولید داخل نیست، زیرا حاشیه سود کالاهای خارجی و قاچاق بیشتر است و توزیع کنندگان خود را درگیر توزیع کالای داخل نمی‌کنند.

پناهی زاده خاطرنشان کرد: باید شرایط فضای کسب و کار در کشور به شکلی فراهم شود تا تولیدکنندگان به تولید باکیفیت و با دوام  بپردازند و تولیدات آن‌ها توانایی رقابت با محصولات خارجی را داشته باشد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید