Performancing Metrics

بخش خصوصی برای صادرات نفت ضمانت نامه نیاورده است | اتاق خبر
کد خبر: 39610
تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1392 - 13:46

خبر آنلاین - براساس اظهارات مدیرعامل شرکت ملی نفت در حال حاضر ایران بابت فروش نفت به کشورهای خارجی 4 میلیارد دلار طلب دارد که قراراست این میزان طلب در قالب واردات دارو و غذا به کشور پرداخت شود.

احمد قلعه بانی امروز در جمع خبرنگاران متذکرشد: این شرکت ها به دلیل مشکلاتی که تحریم ایجاد کرده تاکنون نتوانستن طلب خود به ایران را پرداخت کنند اما قراراست در قالب تهاتر کالا و ورود دارو و غذا به کشور این طلب پرداخت شود.

وی درعین حال ظرفیت تولید نفت کشور را 4 میلیون بشکه در روز اعلام و تاکید داشت: به دلیل برخی از محدودیت ها ما کمتر از این رقم تولید می کنیم.

وی آمار صادرات و تولید نفت کشور را محرمانه دانست و متذکرشد:برخی از آمارها برای هر کشوری محرمانه است و به همین دلیل نمی توانیم این رقم ها را اعلام رسمی کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرآنلاین در خصوص مقاومت بدنه میانی نفت برای صادرات نفت توسط بخش خصوصی به ناتوانی بخش خصوصی برای آوردن ضمانت نامه اشاره کرد و افزود: تا کنون بخش خصوصی نتوانسته ضمانت نامه بیاورد و هیچ نفتی توسط بخش خصوصی داخلی صادرنشده است.

به گفته وی، تنها یکی دو مورد صادرات نفت توسط بخش خصوصی خارجی صورت گرفته اما بخش خصوصی داخلی توان صادرات نفت را ندارد.

احمد قلعه بانی در حالیکه وزیر نفت از آغاز مذاکرات با کره شمالی برای فروش نفت خبرداده بود از این مساله اظهار بی اطلاعی کرد و افزود: ما خیلی وقت است به کره شمالی نفت صادر نمی کنیم اما به هرحال به غیر از اسرائیل می توانیم به هر کشوری نفت بفروشیم.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید