Performancing Metrics

قیمت کوئیک بین ۳۳ تا ۴۰ میلیون تومان | اتاق خبر
کد خبر: 396523
تاریخ انتشار: 28 تیر 1396 - 12:54
معاون سایپا خبر داد
معاون فروش و بازاریابی گروه خودروسازی سایپا از عرضه خودروی کوئیک در مدل‌های مختلف آن به قیمت بین ۳۳ تا ۴۰ میلیون تومان خبر داد.
 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رضا تقی زاده در حاشیه نمایشگاه خودروی شیراز، اظهار کرد: کوئیک خودرویی ۱۰۰ درصد ایرانی است و نام آن ایرانی بوده و مربوط به منطقه‌ای از کردستان است.

وی با بیان این که پیش فروش خودروی کوئیک به همراه ساینا اتوماتیک و برلیانس از نیمه دوم مردادماه آغاز خواهد شد، خاطر نشان کرد: تحویل کوئیک و ساینا اتوماتیک نیز آبان ماه امسال به تدریج آغاز می‌شود.

معاون فروش و بازاریابی گروه خودروسازی سایپا، ادامه داد: خودروهای ساینا، تیبا و کوئیک از جمله خودروهای جایگزین پراید خواهند بود که تمام استانداردهای جدید خودرویی که از سال آینده اجرایی می‌شود پاس خواهند کرد.

تقی‌ زاده افزود: خط تولید مشترک سایپا سیتروئن نیز تا پایان سال جاری راه اندازی شده و عرضه خودروی به عنوان اولین محصول مشترک آغاز خواهد شد.

وی با بیان این که با شرکت نیسان نیز برای آغاز مجدد همکاری در حال مذاکره هستیم، خاطر نشان کرد: البته مذاکره با خودروسازان خارجی تا حدی تحت تاثیر سیاست خارجی و مسائل بین المللی است به گونه‌ای که اخیرا مذاکرات مثبتی مجددا با نیسان آغاز شده و امیدواریم به زودی نتیجه آن اعلام شود. همچنین با شرکت کیا نیز در حال مذاکره هستیم تا همکاری‌ها را گسترش دهیم.

معاون فروش و بازاریابی گروه خودروسازی سایپا در پاسخ به پرسشی مبنی بر آنکه افزایش قیمت اعلامی برای دو محصول پراید و تیبا از سوی شورای رقابت چه زمانی اعمال خواهد شد، اظهار کرد: به محض آنکه ابلاغیه شورای رقابت به دست ما برسد، قیمت این محصولات افزایش خواهد یافت.

تقی زاده با بیان این که مشکلی برای تقاضای محصولات در بازار وجود ندارد، خاطر نشان کرد: علاوه بر آن ابتدای سال جاری به دلیل آتش سوزی در یکی از شرکت‌های قطعه سازی در تولید برخی محصولات نیز عقب افتادیم که باید جبران شود.

وی در رابطه با زمان توقف تولید پراید، توضیح داد: استراتژی ما کاهش تدریجی تولید پراید است، زیرا تولید پراید با قیمت‌های فعلی زیان ده است و به همین دلیل به دنبال تولید محصولی هستیم که رضایت بیشتری را جلب کرده و همچنین همراه با سودآوری باشد.

معاون فروش و بازاریابی گروه خودروسازی سایپا با بیان این که در حال حاضر سهم پراید از سبد محصولات سایپا از ۶۸ درصد در سه سال پیش به ۲۵.۸ درصد کاهش یافته است، خاطر نشان کرد: البته خودرویی که از نظر کیفی دارای چند ستاره باشد را نمی‌توانیم جایگزین پراید کنیم، زیرا قیمت آن بالاتر از ۶۰ میلیون تومان خواهد شد. در هیچ جای دنیا نیز خودروی پنج ستاره را با قیمت پنج هزار دلار عرضه نمی‌کنند، ضمن آنکه خودروهای تک ستاره تمام استانداردها را پاس کرده‌اند.

تقی زاده در پاسخ به این که چرا با وجود تقاضای بالا برای محصولات رنو از جمله تندر ۹۰، پارس تندر، ساندرو و ساندرو استپ وی تولید این محصولات افزایش نمی‌یابد، اظهار کرد: رنو می‌گوید که سهمیه تولید محصولات‌اش در منطقه و ایران در همین حد است و بیش از این نمی‌توانیم تولید را افزایش دهیم، بنابراین رنو نتوانسته در حد تقاضای ما تولید محصولات را بالا ببرد، بنابراین تا زمانی که این خودروها در حد تقاضای موجود در بازار تولید نشود عدم تعادل بین عرضه و تقاضا وجود خواهد داشت.

وی درباره‌ این که در فروش‌های اقساطی چند درصد چک‌های ارائه شده از سوی خریداران پاس نمی‌شود، اظهار کرد: حدود شش درصد چک‌ها در فروش‌های اقساطی برگشت می‌خورد که این میزان پس از پیگیری‌ها به یک تا دو و سه درصد کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید