Performancing Metrics

دسترسی عمومی به بانک داده‌های اقتصادی و مالی | اتاق خبر
کد خبر: 396618
تاریخ انتشار: 30 تیر 1396 - 15:10
معاونت امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، همزمان با نمایشگاه الکامپ 1396، بانک داده‌های اقتصادی و مالی را دسترس عموم قرار داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، وزارت امور اقتصادی و دارایی با هدف ارائه آمار و اطلاعات به هنگام و همچنین افزایش شفافیت اقتصادی برای تصمیم‌گیران، فعالان و کارشناسان اقتصادی، طراحی بانک داده‌های اقتصادی و مالی را با تاکید بر حوزه عملکرد وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین طراحی درگاه پایش داده‌های اقتصادی در قالب داشبورد مدیریت اطلاعات اقتصادی را در دستور کار خود قرارداد که این دو طرح در پایان فروردین ماه سال جاری توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی به بهره‌برداری رسید.
 
 در سامانه‌ بانک داده‌های اقتصادی و مالی، داده‌ها از منابع مستند و رسمی به صورت سری زمانی با تواتر سالانه، فصلی و ماهانه و روزانه (با توجه به ماهیت داده) با امکان دریافت به صورت فایل Excel جهت برخورداری از پردازش‌های آماری-نموداری در اختیار کاربران قرار گرفته است.
 
 اکنون با پایان دوره‌ی آزمایشی، این سامانه در دسترس عموم قرار گرفته است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس https://databank.mefa.ir از این سامانه استفاده کنند.

 علاقه‌مندان جهت آشنایی بیشتر با ساختار و کارکرد دو پروژه بانک داده‌های اقتصادی و مالی و درگاه پایش داده‌های اقتصادی، می‌توانند در سالن دولت الکترونیک B 38، غرفه وزارت امور اقتصادی و دارایی حضور یابند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید