Performancing Metrics

منتقدان قرارداد توتال بدانند که باید از میادین مشترک بهره‌برداری کرد | اتاق خبر
کد خبر: 396701
تاریخ انتشار: 1 مرداد 1396 - 10:15
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس:
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: منتقدان به قرارداد توتال دیدگاه‌های مختلفی مانند وابستگی یا طولانی‌مدت بودن قرارداد را مطرح می‌کنند اما باید در نظر داشته باشند که کشورهای همسایه در حال برداشت از میادین مشترک هستند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حبیب الله کشت زر درباره انتقاداتی مربوط به قرارداد توتال علی رغم مصوبات قانونی که در این زمینه وجود دارد، گفت: برخی بر این نظر هستند که این قرارداد وابستگی می‌آورد و یا بی توجهی به تکنولوژی‌های داخلی خودمان است، ضمن این که مدت طولانی قرارداد به ضرر کشور است.

وی افزود: البته دیدگاه دیگر هم بر این است که در حال حاضر تکنولوژی و نقدینگی در کشور وجود ندارد و در میادین مشترک هم قطر، عراق و عربستان در حال بهره برداری و استفاده هستند. بنابراین ما باید تسریع کرده و سهم خودمان را برداشت کنیم.

نماینده مردم بهبهان در مجلس همچنین اظهار کرد: سال گذشته در جریان رسیدگی به الگوی قراردادهای نفتی (IPC) اشکالاتی بیان و این موضوع در کمیسیون انرژی و صحن مجلس مطرح شد اگر با توجه به رفع این اشکالات قرارداد منعقد شده باشد به نظر نمی‌رسد مشکلی وجود داشته باشد.

کشت زر در پایان یادآور شد: با توجه به وجود مشکلات مالی و برداشت از میادین مشترک از سوی قطر، عراق و عربستان ضرورت دارد که ما نباید تنها نظاره‌گر باشیم بلکه باید از طریق فاینانس و وام بتوانیم سهم‌مان را برداشت کنیم.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید