Performancing Metrics

معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری عمان برای فعالان اقتصادی ایران | اتاق خبر
کد خبر: 396825
تاریخ انتشار: 3 مرداد 1396 - 12:15
در نشست اتاق مشترک ایران و عمان صورت گرفت
نشست اتاق ایران و عمان با حضور مدیرکل ترویج سرمایه‌گذاری سازمان توسعه صادرات و سرمایه‌گذاری عمان برگزار شد و ظرفیت‌های همکاری‌های اقتصادی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از اتاق ایران، نشست اتاق ایران و عمان با محوریت معرفی ظرفیت‌های سازمان توسعه صادرت و سرمایه‌گذاری عمان برای سرمایه‌گذاران ایرانی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، رئیس اتاق مشترک ایران و عمان با تأکید بر اهمیت کشور عمان برای ایران گفت: سازمان توسعه صادرات و سرمایه‌گذاری عمان دفتر خود را در بندرعباس افتتاح کرده است و دلیل این انتخاب هم این بوده که هرمزگان روابط تجاری زیادی با عمان دارد.

محسن ضرابی بر لزوم گشایش نمایندگی این سازمان در تهران تأکید کرد و گفت: ما می‌خواهیم دفتری هم در تهران افتتاح شود تا اعضا بتوانند به‌راحتی با این سازمان ارتباط برقرار کنند.

ضرابی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گشایش شعبه بانک مسقط در ایران گفت: یکی از مشکلات فعالان اقتصادی ایرانی نبود روابط و تسهیلات بانکی بود که با گشایش دفتر نمایندگی بانک مسقط در ایران این مشکل تاحدی حل‌شده است.

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان همچنین از انجام مذاکرات برای گشایش دفتر نمایندگی بانک صحار در ایران خبر داد.

در ادامه مدیرکل ترویج سرمایه‌گذاری سازمان توسعه صادرات و سرمایه‌گذاری عمان (اثراء) به معرفی این سازمان و تسهیلاتی که اثراء می‌تواند برای سرمایه‌گذاران ایرانی ایجاد کند پرداخت.

عماد الشُکیلی در ابتدای سخنان خود راجع به گشایش دفتر نمایندگی سازمان اثراء در تهران گفت: ما هم تمایل داریم دفتر نمایندگی سازمان در تهران افتتاح شده و خدمات دهی به فعالان اقتصادی ایرانی تسهیل شود.

او، اثراء را سازمانی دولتی معرف کرد و گفت: این سازمان به سرمایه‌گذارانی که قصد شروع تجارت با عمان را دارند کمک می‌کند تا بتوانند فعالیت خود را آغاز کنند.

به گفته الشُکیلی سرمایه‌گذاران، طرح‌های سرمایه‌گذاری خود را به این سازمان ارائه می‌کنند و این سازمان ضمن بررسی ریسک سرمایه‌گذاری، به آن‌ها کمک می‌کند تا به‌راحتی شریک عمانی خود را پیدا کنند.

مدیرکل ترویج سرمایه‌گذاری اثراء از تلاش‌های دولت عمان برای تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در عمان خبر داد و گفت: اثراء نه‌تنها می‌تواند در زمینه ثبت شرکت‌ها به سرمایه‌گذاران کمک کند بلکه در مطالعات بازار و توسعه صادرات عمان به کشورهای دیگر هم‌ می‌تواند به سرمایه‌گذاران ایرانی کمک کند.

الشُکیلی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری عمان و همچنین شناسایی و معرفی بازارهای جهانی را دو مأموریت‌ اصلی اثراء برشمرد.

مدیر کل ترویج سرمایه‌گذاری اثراء اقتصاد آزاد را اساس اقتصاد عمان دانست و گفت: اساس اقتصاد عمان بر اقتصاد آزاد و برابر است و هر فردی می‌تواند کسب و کار و تجارت خود را در عمان راه‌اندازی کند.

الشُکیلی در مورد سیاست‌های مالی در عمان هم گفت: به گزارش بانک جهانی در چهل سال گذشته عمان هیچ جرم مالی نداشته است و این مورد می‌تواند مشوق خوبی برای سرمایه‌گذاران باشد.

وی همچنین از چند تفاهم‌نامه تجارت آزاد میان عمان و کشورهای دیگر خبر داد و گفت: عمان با کشور آمریکا از سال 2009 تفاهم‌نامه تجارت آزاد امضاء کرده است و هر دو سال هم به لیست محصولات این قرارداد افزوده می‌شود تا درنهایت به همه محصولات برسد.

الشُکیلی در مورد این تفاهم‌نامه گفت: در این تفاهم‌نامه آمده است که اگر آمریکا با کانادا و کشوری از آمریکای جنوبی تفاهم‌نامه تجارت آزاد داشته باشند، عمان هم می‌تواند با آن دو کشور قرارداد تجارت آزاد داشته باشد که سرمایه‌گذاران ایرانی هم از طریق عمان می‌توانند با تعرفه‌هایی پایین به این کشورها دسترسی پیدا کنند.

مدیرکل ترویج سرمایه‌گذاری اثراء همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه تجارت آزاد میان سنگاپور و عمان خبر داد و قرارداد با کشورهای اروپایی و هند را هم از برنامه‌های آینده عمان عنوان کرد.

الشُکیلی با تأکید بر اهمیت این قراردادهای تجارت آزاد برای ایران گفت: کشور عمان تنها چهار میلیون جمعیت دارد بااین‌حال همیشه ایرانی‌ها را برای سرمایه‌گذاری تشویق کرده‌ایم چراکه ایران می‌تواند از طریق عمان به کشورهای دیگر دست پیدا کند.

مدیرکل ترویج سرمایه‌گذاری اثراء همچنین سیاست صلح در عمان را عامل دیگر برای تشویق سرمایه‌گذاران عنوان و تصریح کرد: عمان همیشه نقش صلح‌طلبی را در منطقه داشته است و از جرائم مالی و سیاسی به دور بوده است و این موردی است که سرمایه‌گذاری در عمان را به یک سرمایه‌گذاری امن تبدیل کرده است.

الشُکیلی در ادامه به معرفی مناطق مهم سرمایه‌گذاری عمان پرداخت. وی در مورد منطقه دوقوم گفت: این منطقه ازنظر لجستیک، حمل‌ونقل، ماهی‌گیری و ساخت هتل ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد.

به گفته مدیرکل ترویج سرمایه‌گذاری اثراء منطقه صحار هم از نظر انرژی، موارد اولیه استیل، مواد غذایی و پروسه مواد غذایی ظرفیت‌های زیادی دارد.

الشُکیلی منطقه مسقط را هم از نظر دانش و فناوری پیشرو خواند و گفت: دولت عمان به یک دولت الکترونیک تبدیل‌شده است و سرمایه‌گذاری‌های زیادی در زمینه دانش و فناوری انجام‌شده است.

مدیرکل ترویج سرمایه‌گذاری اثراء درنهایت گفت: ایران ظرفیت زیادی در لجستیک، حمل‌ونقل، معدن و خدمات سلامت دارند که می‌توانند در این زمینه‌ها در عمان سرمایه‌گذاری کنند.

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید