Performancing Metrics

چشم انداز مثبت تجارت خارجی چین | اتاق خبر
کد خبر: 396956
تاریخ انتشار: 5 مرداد 1396 - 20:06
چشم انداز تجارت خارجی چین پس از توسعه سریع در نیمه دوم سال ۲۰۱۱ ، طی شش ماه آتی مثبت خواهد ماند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بر اساس اطلاعیه اداره گمرک چین (GAC) میزان تجارت خارجی چین از ژانویه تا ژوئن ۱۳.۱۴ تریلیارد یوان( ۱.۹۴ تریلیارد دلار)  است و رشد سالانه ی آن معادل ۱۹.۶ درصد داشته است.

به  گفته اداره گمرک در همین بازه زمانی میزان صادرات با افزایش ۱۵ درصدی به  ۷.۲۱ تریلیارد یوان رسید در حالیکه میزان واردات با افزایش ۲۵.۷ درصدی به ۵.۹۳ تریلیارد یوان رسید و موجب تولید مازاد تجاری ۱.۲۸ تریلیون دلار شد که کاهش ۱۷.۷ درصد سالانه را نشان می دهد.

بر اساس آمار اداره گمرک چین افزایش تقاضا خارجی موجب افزایش صادرات طی ۶ ماه اخیر شده است در حالی که افزایش حجم واردات و بها واردات مواد اولیه از جمله سنگ آهن، نفت خام و گاز طبیعی موجب این افزایش شده اند.

طی ۶ ماه نخست واردات سنگ آهن، نفت خام، دانه سویا و گاز طبیعی به ترتیب به ۵۳۹، ۲۱۲، ۴۴.۸۱ میلیون تن و 31.09 میلیون متریک تن رسید که به ترتیب رشد ۹.۳، ۱۳.۸، ۱۴.۲ و ۱۵.۹ درصدی داشته اند.

طبق این آمار، واردات نفت خام و مس به ترتیب با رشد ۲.۸ درصدی و ۱۸.۴ درصدی به ۱۵.۰۳ و ۲۳.۲ میلیون تن رسید و بهای واردات چین نشان دهنده رشد ۱۲.۷ درصدی است.  

صادرات و واردات موسسات خصوصی با رشد ۲۰.۶ درصدی به ۵.۰۲ تریلیارد یوآن رسید که ۳۸.۲ درصد از کل میزان ملی را تشکیل می دهد و نسبت به سال پیش ۰.۳ درصد افزایش داشته است.

طبق آمارها، صادرات بخش خصوصی با افزایش ۱۷.۸ درصدی به ۳.۳۷ تریلیارد یوان رسید که ۴۶.۷ درصد از کل ارزش صادرات است.

در حالی که وضعیت صادرات و واردات به بازارهای سنتی در حال بهبود است اما شاهد رشد مطلوب در کشورهای شرکت کننده در طرح کمربند و جاده هستیم.

در ۶ ماه گذشته تجارت چین با اتحادیه اروپا، آمریکا و اعضای گروه آسه آن به ترتیب ۱۷.۴ درصد، ۲۱.۳ درصد و ۲۱.۹ درصد رشد داشته اند که در مجموع ۴.۴۱ درصد از کل ارزش صادرات و واردات چین را تشکیل می دهند.

طبق آمار اداره گمرک در همین بازه صادرات و واردات به روسیه، پاکستان، لهستان و قزاقستان به ترتیب ۳۳.۱ درصد، ۱۴.۵ درصد، ۲۴.۶ درصد و ۴۶.۸ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید