Performancing Metrics

وزارت خزانه‌داری آمریکا در تدارک تحریم‌های صادرات نفت ونزوئلا | اتاق خبر
کد خبر: 396957
تاریخ انتشار: 5 مرداد 1396 - 20:22
وزارت خزانه داری آمریکا به عنوان یکی از گزینه‌های تحریم‌های متعدد مورد نظر کاخ سفید در واکنش به تلاش دولت ونزوئلا بازنویسی قانون اساسی، سرگرم طراحی تحریم‌هایی است که واردات نفت خام این کشور آمریکای لاتین را ممنوع می‌کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، منابع آگاه اظهار کرده‌اند دولت ترامپ تاثیر تحریم‌های واردات نفت خام ونزوئلا بر بخش پالایش آمریکا را مورد بررسی قرار داده است و انتظار نمی‌رود تحریم‌های نفتی ونزوئلا را حداقل در کوتاه مدت تصویب کند.

وزارت خزانه‌داری این تحریم‌ها را آماده می‌کند، اما به معنای آن نیست که آنها این تحریم‌ها را اجرا خواهند کرد.

دولت ترامپ هنوز درباره‌ تحریم‌های پیش بینی شده در واکنش به رای روز یکشنبه که به نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا، اجازه می‌دهد که یک مجلس قانون اساسی برای بازنویسی قانون اساسی کشور تشکیل دهد، تصمیم نگرفته است.

منابع متعدد اظهار کرده‌اند که انتظار دارند واکنش اولیه از سوی دولت ترامپ به این رای، تحریم اشخاص و برخی از موسسات در داخل ونزوئلا باشد.

دولت آمریکا همچنین ممکن است برخی از صادرات فرآورده‌های نفتی آمریکا شامل بنزین و میعانات را ممنوع کند.

یک منبع آگاه از بحث‌های مطرح در داخل دولت آمریکا در این باره به پایگاه پلاتس گفت: گزینه‌های متعددی وجود دارد که مورد بررسی قرار دارند.

مقامات کلیدی متعددی در داخل دولت از جمله خزانه داری و وزارت انرژی با هرگونه ممنوعیت واردات نفت ونزوئلا مخالف هستند، با این‌همه کاخ سفید هنوز درباره روندی که در پیش خواهد گرفت، تصمیم نگرفته است.

بسیاری در داخل دولت ترامپ بر این باورند که تحریم‌ها علیه واردات نفت ونزوئلا، تاثیر مخرب‌تری بر صنعت پالایش آمریکا نسبت به اقتصاد ونزوئلا خواهد داشت و این امر شانس اجرا شدن آنها را محدود می‌کند.

دونالد ترامپ در بیانیه‌ای که هفته گذشته منتشر شد، اظهار کرده بود: اگر مادورو وعده‌های خود برای بازنویسی قانون اساسی ونزوئلا در ۳۰ ژوییه را دنبال کند، آمریکا اقدامات اقتصادی شدید و فوری در پیش خواهد گرفت.

یک مقام بلند پایه دولت آمریکا هفته گذشته اظهار کرده بود: ممنوعیت واردات نفت ونزوئلا یکی از گزینه‌هایی است که مورد بررسی قرار گرفته است. اگر تحریم‌های نفتی ونزوئلا تصویب شوند، پالایشگاه‌های آمریکایی به خصوص پالایشگاه‌های فعال در خلیج مکزیک ناچار خواهند شد منابع جدیدی برای تامین نفت سنگین پیدا کنند. اگرچه آمریکا اکنون نصف میزان ۲۰ سال گذشته از ونزوئلا نفت وارد می‌کند اما ونزوئلا همچنان تامین کننده کلیدی بازار پالایش خلیج مکزیک مانده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید