Performancing Metrics

تقاضای جهانی طلا رکورد زد | اتاق خبر
کد خبر: 396985
تاریخ انتشار: 6 مرداد 1396 - 15:33
با رشد ۵۰ درصدی؛
تقاضای بازار داخلی چین برای شمش طلا در ۶ ماه نخست سال جاری میلادی به بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت و برآورد می شود که تقاضای جهانی در سال جاری میلادی برای طلا بیش از یکهزار تن باشد.
 
 
 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، تقاضا برای شمش طلا در چین که عنوان بزرگترین بازار شمش طلای جهان را به خود اختصاص داده در شش ماه نخست سال جاری میلادی به بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که تجار با افزایش خرید شمش طلا به دنبال سرمایه گذاری ایمن در پی بحران های مالی و ژئوپولتیکی جهان هستند.  

بر همین اساس، «انجمن طلای» چین اعلام کرد، خرید شمش طلا در چین در شش ماه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۵۱ درصد افزایش به ۱۵۸.۴۰ تُن رسیده است؛ ضمن اینکه مجموع مصرف طلا در این بازه زمانی تقریبا با ۱۰ درصد افزایش به ۵۴۵.۲ تُن رسیده که از این مقدار، ۳۳۰.۸ تن به فروش جواهرات و نیز تقاضای صنعت و سایر بخش ها به طلا هم ۹ درصد افزایش نشان می دهد.

همچنین نگرانی سرمایه گذاران از کاهش ارزش یوآن،  بی ثباتی بورس چین و کاهش قیمت زمین در این کشور موجب شد تا تقاضای طلا در چین با یک جهش چشمگیر در ۶ ماه نخست سال جاری میلادی روبرو شود.  

از سویی دیگر، واردات طلا از هنگ کنگ به دلیل کاهش بهای طلا در ماه های گذشته میلادی، افزایش نشان می دهد. بر پایه این گزارش، پیش بینی می شود تقاضای جهانی طلا در سال جاری میلادی بیش از یکهزار تن باشد که بیشترین رقم در ۴ سال اخیر خواهد بود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید