Performancing Metrics

آمریکایی‌ها مثل سابق پول پس‌انداز نمی‌کنند | اتاق خبر
کد خبر: 397120
تاریخ انتشار: 9 مرداد 1396 - 10:30
براساس تازه‌ترین گزارش دولت ترامپ؛
داده‌های به‌روز شده دولت ترامپ نشان می‌دهد خانوارهای آمریکایی با کند شدن رشد دست‌مزدها و درآمدهایشان نرخ پس‌انداز خود را در پایان سال ۲۰۱۶ به کمترین میزان ۹ سال اخیر کاهش داده‌اند.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، طبق بازنگری سالانه داده‌های تولید ناخالص ملی و دادهای مرتبط به آن که روز جمعه توسط اداره بازرگانی منتشر شد، نرخ پس‌انداز شخصی در ربع چهارم سال ۲۰۱۶ برابر با ۳.۶ درصد شد که نسبت به ۴.۹ درصد سال گذشته دچار افت قابل توجهی شده است. این پس از نرخ ۲.۸ درصد پس‌انداز در سه ماهه پایانی سال ۲۰۰۷ که آمریکا وارد رکود می‌شد، کمترین نرخ پس‌انداز به حساب می‌آید.

آمار نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان با ورود به سال ۲۰۱۷، برای حفظ سطح هزینه‌کرد خود کمتر پس‌انداز می‌کنند. این خیلی حائز اهمیت است چراکه مصرف، دو سوم اقتصاد آمریکا را تشکیل می‌دهد و اصلاح الگوی مصرف می‌تواند کند شدن میزان خرید در ربع اول را توضیح دهد.

نرخ‌ پس‌انداز در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ تا حدودی بهبود یافت و به ۳.۹ درصد رسید. در ربع دوم نرخ پس‌انداز با کمی تغییر به ۳.۸ درصد رسید.

کاهش شدید نرخ پس‌انداز از مقدار تخمین زده شده ۵.۷ درصد به ۴.۹ درصد برای کل سال ۲۰۱۶ منعکس کننده نرخ پایین دستمزد و درآمد نیروی کار است. نرخ دستمزدها پس از اینکه در سال ۲۰۱۵ افزایش ۴.۹ درصدی داشت در سال گذشته تنها ۲.۸ درصد رشد کرد.

بر اساس داده‌های به روز رسانی شده رشد اقتصادی، در حال حاضر یکی از کندترین رشدهای اقتصادی در چندین سال اخیر است و رشد متوسط سالیانه ۲۰۱۶ برای نهمین سال برابر با ۲.۲ درصد ثبت شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید