Performancing Metrics

اینترنت اتصال محور تعرفه ها راتا 30 درصد کاهش می دهد | اتاق خبر
کد خبر: 397201
تاریخ انتشار: 10 مرداد 1396 - 13:33
معاون رگولاتوری:
معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) می گوید: جایگزینی اینترنت اتصال محوربه جای حجمی تعرفه ها را تا 30درصد کاهش می دهد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، اینترنت داخل کشور تاکنون به صورت تعرفه محور عرضه می شده ، اما اکنون قرار است روش تعرفه محور به صورت اتصال محور ارائه شود، اینگونه سرویس دهی ترکیبی از اینترنت حجمی و اینترنت نامحدود است یعنی اینکه میزان حجم مصرفی به صورت مطلق نامحدود نخواهد بود، بلکه یک حد مصرفی برای آن تعریف شده است.

در همین رابطه و به گزارش سه شنبه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «صادق عباسی شاهکوه» با بیان اینکه برای گذار از سرویس های حجمی به سرویس های اتصال محوردر بخش دسترسی ثابت دو گام در نظر گرفته است، افزود: تعرفه های اعلام شده قدم اول محسوب می شود و در همین گام، تعرفه های اعلام شده تا 30 درصد نسبت به تعرفه های فعلی کاهش دارد، همچنین این تعرفه ها حداقل سرعت را برای دسترسی به شبکه ملی اطلاعات تعریف کرده که افزایش کیفیت را نیز به دنبال دارد.

عباسی شاهکوه با تاکید بر اینکه گام نهایی ظرف چندماه آینده با تنظیم تعرفه های انتقال داخلی و افزایش ظرفیت ها برداشته خواهد شد، خاطرنشان کرد: در آن صورت ترافیک داخلی تا 10 برابر هم قابل افزایش است تا هم از نظر قیمت کاهش داشته باشیم و هم در دسترسی به ترافیک داخلی در عمل محدودیت حجم برداشته شده باشد.

معاون رگولاتوری با بیان این که روش قبلی فروش اینترنت در کشور تعرفه ‌محور بود که تبدیل به اتصال‌محور می‌شود، ادامه داد: روش اینترنت اتصال محور با سرعت‌های تا 2 مگابایت برثانیه، 2 تا 6 مگابایت برثانیه، 6 تا 16 مگابایت برثانیه (تا 20 مگ) با 10 گیگابایت حجم خارجی و 20 گیگابایت حجم داخلی با قیمت‌ 200، 350و 500 ریال و یک طرح ویژه کم‌ مصرف‌ها ارائه می‌ دهد.

عباسی شاهکوه با بیان اینکه حد مصرف در روش اتصال ‌محور در جهان به عنوان مصرف منصفانه پیش‌بینی شده که دو حالت دارد و در حالت نخست وقتی مصرف از مقدار مشخصی عبور کرد، سرعت را کم و در حالت دوم کاربران حجم اضافی خریداری می‌کنند که با توجه به اینکه در ایران پیش از این خرید حجم اضافی مرسوم بود، حالت دوم برای اجرا انتخاب شده است.

این مقام رگولاتوری خاطرنشان کرد: محدوده‌ سرعت در روش جدید چند تعریف و برای هر محدوده قیمتی پیش‌بینی شده است که علاوه بر محدودیت سرعت‌های اصلی یک طرح ویژه با سرعت کمتر و قیمت پایین تر برای مشترکان کم مصرف نیز وجود دارد.

شاهکوه عنوان داشت: بسته ویژه مشترکان کم مصرف با سرعت زیر یک مگابیت بر ثانیه با قیمت 100 هزار ریال دارای 3 گیگابایت ترافیک خارجی و 6 گیگابایت ترافیک داخلی دیده شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشتربه تشکیل کمیته ای برای بررسی نحوه فروش اینترنت در بخش ثابت اشاره کرد و گفت: روش فروش حجمی اینترنت این بخش پس از بررسی های این کمیته تغییر می کند.

محمود واعظی افزود: همه شرکت هایی که در بخش ثابت اینترنت ارائه می کردند، اقدام به حجم فروشی کرده که خیلی مورد رضایت مردم نبود.

عضو شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: براین اساس کمیته ای تشکیل شده تا برروی این موضوع مطالعه و روش مناسب تری اتخاذ کند.

واعظی تصریح کرد: کمیته بر روی این بررسی می کند تا روش ارائه اینترنت به نحوی شود که کاربران بتوانند اینترنت داخلی را با سرعت مناسب و حجم مورد نیاز خریداری و در بازه زمانی مشخص استفاده کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: این کمیته در حال بررسی است و به زودی نتیجه نهایی مشخص خواهد شد.

بررسی های کمیته مذکور ادامه یافت تا روز یکشنبه اول مرداد ماه امسال نتیجه نهایی مشخص شد.

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه های اجتماعی خبر از تصویب موضوع حذف فروش حجمی اینترنت در اینترنت ثابت در کمیسیون تنظیم مقررات داد.

محمود واعظی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: همانگونه که وعده داده بودم و برای رفاه بیشتر کاربران روز یکشنبه موضوع حذف فروش حجمی اینترنت در اینترنت ثابت به تصویب رسید.

واعظی ادامه داد: پس از طی مراحل اداری و ابلاغ به اپراتورها این مصوبه اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید