Performancing Metrics

سامانه کارپوشه ایرانیان افتتاح شد | اتاق خبر
کد خبر: 397280
تاریخ انتشار: 11 مرداد 1396 - 16:54
سامانه کارپوشه ایرانیان امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مراسم افتتاح سامانه کارپوشه ایرانیان امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مرکز تجزیه و مبادلات شرکت پست افتتاح شد.

کارپوشه ملی ایرانیان در راستای دسترسی آزاد به اطلاعات ایجاد شده است به این صورت که برای هر شخص ایرانی طبق قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، کارپوشه‌ای ایجاد شده است. مردم ثبت‌نام  کرده و سپس به کارپوشه خود دسترسی پیدا می‌کنند. مصوبه کارپوشه در جلسه شورای اجرایی سازمان فناوری اطلاعات تصویب شده بود.

این مصوبه فراهم‌کننده زمینه تحقق ایجاد یک بستر امن و یکتا و قابل اعتماد برای مبادلات کاغذی اسناد میان مردم و دولت اعلام شده و به گفته مسوولان، در این طرح، بستری فراهم می‌شود تا در فاز اول، دستگاه‌های اجرایی بتوانند در کارپوشه هر فرد ایرانی، بازخوردهای دولت از اطلاعات، اسناد و مدارک و همچنین خروجی فعالیت‌ها را ارسال کنند. همچنین مردم می‌توانند از کارپوشه خود، نتیجه خدماتی را که می‌خواهند از دستگاه‌ها بگیرند، شامل مجوزها، اسناد، مدارک و پیگیری آن‌ها را انجام دهند.

بنا بر اعلام، در این سامانه هر یک از مردم و کسب و کارها دارای یک کار پوشه‌ای الکترونیکی تحت عنوان ایران پوشه بوده و همه اقلام تحویل گرفتنی الکترونیکی خود شامل اعلان ها و ابلاغیه های دولتی و مکاتبات از تمام دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی را به صورت یکپارچه و اختصاصی دریافت کرده است و از هرجایی بدان دسترسی خواهند داشت.‌

این بستر واحد و تجمیع شده صرفه جویی بسیار زیادی را در جهت حذف هزینه های سربار دستگاه‌ها جهت ارسال اعلان و ابلاغیه ها و همچنین کاهش ترافیک تبادل و گردش اطلاعات مورد نیاز از شبکه داخلی دستگاه‌ها و نهادهای عمومی را در بردارد.

از دیگر ویژگیهای بر جسته این بستر می توان به کاهش مراجعه حضوری مردم به دستگاه های اجرایی، نهادهای عمومی، تسریع در پاسخگویی به ارباب رجوع و تجمیع تمام اعلانات و مکاتبات دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی به اشخاص در سامانه ای واحد اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید