Performancing Metrics

تحقق ۸۰ درصدی اهداف تعادل‌بخشی منابع آب | اتاق خبر
کد خبر: 397316
تاریخ انتشار: 12 مرداد 1396 - 15:09
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: بیش از ۸۰ درصد از اهداف و برنامه‌های کاری در حوزه تعادل‌بخشی منابع آب در کشور تحقق پیدا کرده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حاج رسولیها در نشست مدیران ارشد آب ایران در سرعین اظهار کرد: طرح تعادل‌بخشی منابع آب براساس الگوهای جهانی و اجرا شده در دشت کالیفرنیا، اسپانیا و چین اجرایی شده و ما در صدد بررسی و ارزیابی نتایج این طرح براساس الگوهای اجرا شده جهانی هستیم.

وی با بیان اینکه طراحی و برنامه‌ریزی برای اجرای طرح تعادل‌بخشی منابع آب بیش از یک دهه به طول انجامیده است، تصریح کرد: همان کاری که در مدیریت حوزه‌ای آب در کشور انجام شد، در بخش تعادل‌بخشی نیز اقدامات خوبی آغاز شده تا از افت منابع آب زیرزمینی جلوگیری شده و با مدیریت و فرهنگسازی درست احیای این منابع ارزشمند را شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: ما از تجربیات کشورهای دیگر در اجرای این طرح استفاده کردیم و یقین داریم راه را به بیراهه نرفتیم اما در بخش اجرا باید برخی ضعف‌ها و نارسایی‌ها را آن هم در عرصه عمل برطرف کنیم تا براساس نقشه راهی که تعیین شده بتوانیم اهداف و برنامه‌هایمان را شکل عینی‌تر و عملیاتی ببخشیم.

حاج رسولیها با قدردانی از تلاش همکاران آب منطقه‌ای اردبیل افزود: ما همچنان بر این باوریم که تشکیل چنین گردهمایی‌هایی در سال‌های اخیر سبب شده تا نقاط مثبت تقویت و نقاط ضعف نیز با پیشنهاد مدیران ارشد حوزه آب برطرف شود.

وی با بیان اینکه گردهمایی بعدی در دولت دوازدهم و با انتخاب وزیر جدید نیرو و مسؤولان حوزه منابع آب تداوم خواهد یافت، بیان کرد: قطعاً این امر به گونه‌ای نهادینه شده که بدون تکیه به شخص خاص برگزاری چنین رویدادهایی در سال‌های آینده ادامه می‌یابد و ما شاهد نمود آثار مثبت در رفع نارسایی‌ها و مشکلات در سایه برگزاری چنین نشست‌های چهره به چهره خواهیم بود.

حاج رسولیها اضافه کرد: در چهار سال اخیر همواره وزیر نیرو از نقطه نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی مدیران آب کشور استقبال کرده و در این زمینه اگر مشکلات و نارسایی‌هایی نیز بوده با همدلی و همراهی برطرف شده است.

وی بر اهمیت مرمت سازه‌های تاریخی در حوزه آب با تکیه بر اصل مشارکت عمومی و بخش خصوصی  تاکید کرد و ادامه داد: ما چند سالی است که درگیر مرمت سازه پل شوشتر بودیم که بالاخره به سرانجام خوبی نیز رسیده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران همچنین به بهره‌گیری از توان نیروگاه‌های برق آبی و تعامل برقرار شده با بخش توانیر اشاره کرد و گفت: هر چند در این حوزه دو تفکر متفاوت حاکم است اما با توجه به اینکه مجموعه آب و برق در قالب یک وزارتخانه است، ما باید با تعامل و همراهی مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید