Performancing Metrics

تولید ۴۰۰ هزار تن مس محتوا تا پایان سال ۹۹ در کشور | اتاق خبر
کد خبر: 397328
تاریخ انتشار: 12 مرداد 1396 - 18:01
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، تا پایان سال ۱۳۹۹ ظرفیت شرکت مس به تولید ۴۰۰ هزار تن مس محتوا از معادن ایران خواهد رسید.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، احمد مرادعلیزاده با بیان اینکه صنعت و بویژه معدن به لحاظ جغرافیایی و آب و هوایی یکی از سخت ترین شرایط کاری را دارند، اظهار کرد: مجموعه مس منطقه کرمان مجتمع های مس سرچشمه، خاتون آباد و میدوک را مدیریت می کند.

وی با بیان این که ظرفیت تولید مس در سال ۹۵ در کشور ۲۸۲ هزار و ۵۰۰ تن مس محتوا بوده است، ادامه داد: روندی که در چهار سال اخیر طراحی شده و فرآیندهای تصمیم گیری، اجرایی و کاری بازنگری شده که منجر به این تولید شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به اینکه خوشبختانه روند تولید هر ساله رو به رشد است، تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، تا پایان سال ۱۳۹۹ ظرفیت شرکت مس به تولید ۴۰۰ هزار تن مس محتوا از معادن ایران خواهد رسید.

مرادعلیزاده خاطرنشان کرد: در حوزه توسعه یک هدف مشخص شده که از سال ۱۴۰۰ به بعد، شرکت ملی صنایع مس ایران قادر خواهد بود، سالانه ۴۰۰ هزار تن مس خالص از معادن تولید و به بازار داخلی و هدف ارسال کند.

او بیان کرد: غیر از سرمایه گذاری هایی که تاکنون انجام شده، برای رسیدن به این ظرفیت هنوز به سرمایه گذاری ۱۴ هزار میلیارد تومانی نیاز داریم.

وی عمده توسعه معادن مس را در استان کرمان برشمرد و گفت: این توسعه ها شامل معادن دره زار، دره آلو، چاه فیروزه، طرح توسعه مس سرچشمه است.

مرادعلیزاده عنوان کرد: در چند سال اخیر علیرغم تحریم و رکود، شرکت ملی صنایع مس ایران با تامین منابع مالی از طریق بانکها یا منابع دیگر توسعه های خود را انجام داده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اظهار کرد: امروز بیش از ۳ هزار میلیارد تومان از سرمایه گذاری های انجام شده در بخش ذوب سرچشمه، نیروگاه سیرجان، پالایشگاه خاتون آباد، اصلاحات و نوسازی پالایشگاه سرچشمه و ... آماده افتتاح است.

مرادعلیزاده تصریح کرد: در چهار سال اخیر با وجودی مشکلاتی که داشتیم توانستیم از توان نیروی انسانی شرکت استفاده بهتری کنیم، به نحوی که امسال به ازای هر نفر ۱۴.۵ تن مس تولید می شود، ضمن اینکه کاهش مصرف انرژی در شرکت مس یکی دیگر از دستاوردهای چهار سال اخیر بوده است.

وی به کاهش هزینه تمام شده برای تولید مس اشاره و مطرح کرد: در همه حوزه ها برای توسعه، اصلاحات و افزایش تولید در شرکت تلاش مضاعفی انجام می شود که حاصل آن این بوده که قیمت تمام شده مس به ازای هر تن مس از ۴۹۰۰ دلار در سال ۹۲ به ۳۸۰۰ دلار در سال جاری رسیده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه پس از برجام، تحریم از فلز مس برداشته شد و کالای خود را به راحتی در بازارهای جهانی عرضه کنیم، یادآور شد: علیرغم اینکه متوسط قیمت فروش مس در بازار جهانی در سال ۹۵ به کمترین میزان در چند سال اخیر رسیده بود اما فروش شرکت مس خوشبختانه به ۷ هزار میلیارد تومان و میزان صادرات به یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون دلار افزایش یافت.

مرادعلیزاده بیان کرد: امروز اعتبار بین المللی شرکت مس بازیابی شده و اعتماد بین کارکنان سیستم و مشتریان به بالاترین میزان رسیده است که این جریان رشد باید توسط مدیران میانی در آینده نیز تداوم یابد.

به گفته وی رویکرد دیگری که پس از برجام در شرکت مس اتفاق افتاد، استفاده از شرکتهای بسیار معتبر برای ایجاد گروههای مشارکت برای توسعه اکتشافات در ایران بود.


انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید