Performancing Metrics

وزیر اقتصادی پیشنهادی دولت دوازدهم از گمرک آمد | اتاق خبر
کد خبر: 397598
تاریخ انتشار: 17 مرداد 1396 - 17:33
مسعود کرباسیان به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت امور اقتصادی و دارایی از سوی رئیس جمهوری به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شده است. وی در دولت یازدهم رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران بود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، صبح امروز لیست وزرای پیشنهادی رئیس جمهوری به مجلس شورای اسلامی منتشر شد که در این لیست مسعود کرباسیان به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی معرفی شده است.

پیشینه تحصیلی

کرباسیان دارای مدرک کارشناسی برنامه‌ریزی، کارشناسی ارشد مدیریت و دکتری تخصصی مدیریت بازرگانی است.

پیشینه اجرایی

وی همچنین در دولت یازدهم معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی بود. پیش‌تر مشاور عالی شهردار تهران، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره سازمان سرمایه‌ گذاری و مشارکت‌های مردمی تهران، معاون بازرگانی داخلی وزارت نفت، معاون بازرگانی خارجی وزارت بازرگانی، معاون طرح و برنامه وزارت بازرگانی، معاون اقتصادی و بازرگانی وزارت صنایع سنگین و قائم مقام معاونت اقتصادی و بازرگانی و مدیر کل بین‌المللی و قراردادهای وزارت صنایع سنگین را در سابقه دارد.

وی همچنین عضو هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، عضو هیات مدیره شرکت بازرسی – مهندسی و صنایع ایران سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، رئیس هیات مدیره شرکت بازرسی مهندسی ایران در وزارت صنایع سنگین، رئیس هیات مدیره شرکت دفاتر بازرگانی خارج از کشور در وزارت بازرگانی، عضو هیات مدیره شرکت توانیر در وزارت نیرو و غیره را در کارنامه خود دارد.

مسعود کرباسیان همچنین عضویت در شورای پول اعتبار، عضویت در شورای بانک‌ها، عضویت در ستاد تنظیم بازار داخلی، عضویت در ستاد مبارزه با مواد مخدر و عضویت در کمیسیون شورای اقتصاد، عضویت در ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی و غیره را تجربه کرده است.

وی همچنین مولف و مترجم چندین کتاب است همچنین آثار باقی‌مانده از او می‌توان به کتاب نگاهی موشکافانه بر پدیده جهانی شدن اثر یان آرت شولت، جهانی شدن و مخالفان آن اثر دیوید هولد و آنتونی مک گرو، برندگان و بازندگان جهانی شدن اثر لستر تارتو و غیره اشاره کرد.

وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی دولت دوازدهم، عضویت شورای سرپرستی مدرسه عالی برنامه ریزی و کاربرد کامپیوتر، تدریس در دانشکده علوم اقتصادی، تدریس در دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی، تدریس در رشته MBA را در کارنامه کاری خود دارد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید