Performancing Metrics

ادامه روند کاهش قیمت نفت در بازار جهانی | اتاق خبر
کد خبر: 397711
تاریخ انتشار: 20 مرداد 1396 - 12:52
قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر نگرانی‌های مستمر نسبت به مازاد عرضه با وجود کاهش بزرگتر از حد انتظار ذخایر نفت خام آمریکا کاهش یافت.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بهای نفت برنت که قیمت پایه بازار جهانی است، ۳۰ سنت یا ۰.۵۸ درصد کاهش یافت و به ۵۱.۶۰ دلار در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۱ سنت یا ۰.۶۴ درصد کاهش یافت و ۴۸.۲۸ دلار در هر بشکه معامله شد.

قیمت‌های نفت روز پنج‌شنبه به بالاترین رکورد در دو ماه و نیم گذشته صعود کرد اما با حدود ۱.۵ درصد کاهش بسته شد و قیمت نفت خام آمریکا در بحبوحه ادامه نگرانی‌ها نسبت به اشباع عرضه، به پایین ۵۰ دلار در هر بشکه سقوط  کرد.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی تحقیقاتی به مشتریان خود نوشتند: قیمت نفت نتوانست رشد اخیر خود را حفظ کند زیرا بازار مضطرب نسبت به کاهش اخیر ذخایر، تردید پیدا کرد. مسئله عرضه بر قیمت‌ها سنگینی می‌کند زیرا آمار نشان می‌دهد تولید لیبی در ژوئیه به بالاترین رکورد در سال جاری رسید.

در این بین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، جنگ لفظی علیه کره شمالی را روز پنج‌شنبه تشدید و اظهار کرد: تهدید قبلی وی مبنی بر روبرو شدن پیونگ یانگ با آتش و خشم در صورت حمله به آمریکا ممکن است به حد کافی شدید نبوده باشد.

طبق آمار رسمی، ذخایر نفت خام در آمریکا در هفته منتهی به ۴ اوت که نرخ فعالیت پالایشگاه‌ها به بالاترین میزان در ۱۲ سال اخیر رسید، به میزان ۶.۵ میلیون بشکه کاهش یافت اما تردیدها نسبت به اینکه آیا نفت به اندازه‌ای مصرف خواهد شد تا اشباع جهانی پایان گیرد همچنان ادامه دارد.

بر اساس گزارش رویترز، گزارش ماهانه اوپک که روز پنج‌شنبه منتشر شد و افزایش تولید این سازمان در ماه گذشته را نشان داد، در این تردیدها موثر بود. با این‌همه اوپک دورنمای مورد پیش‌بینی برای تقاضا در سال ۲۰۱۸ را ارتقا داد. این سازمان اعلام کرد تولید نفت به میزان ۱۷۳ هزار بشه در روز در ژوئیه افزایش یافته و به ۳۲.۸۷ میلیون بشکه در روز رسیده است. افزایش تولید نیجریه و لیبی تلاش‌های این سازمان برای محدود کردن تولید را پیچیده کرده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید