Performancing Metrics

جریان برکناری عجیب مدیرعامل موسسه نور + توضیح هیات‌مدیره | اتاق خبر
کد خبر: 397991
تاریخ انتشار: 25 مرداد 1396 - 17:06
درحالی حدود ۴۰ روز از انتصاب‌ مدیرعامل موسسه نور گذشته و وی طی تصمیمی عجیب برکنار می‌شود که ظاهرا این تغییر به دلیل اختلاف هیات مدیره با مدیرعامل در خصوص برخی از جریان‌ها به ویژه پیگیری پرونده‌های مالی موسسه بوده است.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در روز گذشته-سه‌شنبه- هیات مدیره موسسه اعتباری نور تصمیم می‌گیرد تا خسرو خواجه حسنی را که حدود ۴۰ روز پیش و با تایید صلاحیت بانک مرکزی به سمت مدیر عاملی این موسسه در آمده بود را برکنار کند. این اتفاق در حالی تعجب برانگیز بود که در رابطه با دلیل رخ دادن آن یک منبع آگاه توضیحاتی ارائه کرده است.

در این رابطه ظاهرا هیات مدیره موسسه اعتباری نور که چندان مورد تایید بانک مرکزی نبوده است با توجه به این که مجمع عمومی موسسه اعتباری نور هفته آینده برگزار می‌شود و طی آن اعضای هیات مدیره جدید انتخاب خواهند شد و از سوی دیگر با توجه به این که خواجه حسنی به عنوان مدیرعامل مورد تایید بانک مرکزی در بین کاندیداهای تایید صلاحیت شده برای هیات مدیره وجود داشته است، اقدام به برکناری وی کرده‌اند.

اما از دلایل مخالفتی که با خواجه حسنی وجود داشته به برخی از اقدامات وی نیز بر می‌گردد، چرا که ظاهرا او بیش از ۳۰ مشاور از موسسه که بیشتر آنها با برخی از اعضای موسسه ارتباط خویشاوندی داشته‌اند را برکنار کرده است. از سوی دیگر وی در رابطه با افشای اطلاعات ۷۴ پرونده اعتباری مشکوک موسسات ریحان گستر مشیز و کارسازان آینده به بانک مرکزی نیز به بانک مرکزی اقداماتی داشته که چندان خوشایند نبوده است.

در حالی مسائل دیگری در رابطه با چرایی برکناری خواجه حسنی وجود دارد که بعد از این تغییر هیات مدیره موسسه نور تصمیم می‌گیرد که رضا معمار اصفهانی که هنوز صلاحیت آن از سوی بانک مرکزی مورد تایید قرار نگرفته، عهده‌دار امور جاری این موسسه باشد.

 اما هیات مدیره نپذیرفت

با این حال به دنبال مسائل مطرح شده و حواشی موجود در رابطه با چرایی برکناری خواجه حسنی، هیات مدیره موسسه نور این جریان را مورد تایید قرار نداده و رد می‌کند، البته توضیحی درباره دلایل اصلی این برکناری از سوی هیات مدیره ارائه نشد اما یکی از اعضاء در این رابطه توضیحات دیگری ارائه کرد.

علی اکبر صادقی پایین کولایی – عضو هیات مدیره موسسه نور – ضمن تکذیب کلیه موارد اشاره شده و تاکید بر پیگیری موضوع، عنوان کرد: به دلیل  حفظ منافع  صاحبان سهام و سپرده گذاران و ضرورت حفظ آرامش درون سازمانی بدنبال ایجاد تنش های مخرب ناشی از عملکرد خواحه حسنی و تاثیرات منفی آن و همچنین اولویت حفظ آرامش سیاسی و امنیتی کشور، هیئت مدیره در چارچوب مفاد اساسنامه و  قوانین و مقررات بانکی، ضمن تقدیر از تلاش و خدمات مدیرعامل سابق نسبت به صدور پایان کار خواجه حسنی اقدام و مراتب را به بانک مرکزی اعلام نموده است.

وی توضیح داد که با توجه به این که مجمع موسسه نور در دوم شهریورماه به منظور تعیین هیات مدیره جدید برگزار خواهد شد، تا آن تاریخ سرپرستی موسسه به رضا معمار اصفهانی – قائم مقام فعلی موسسه – واگذار شده است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید