Performancing Metrics

جزییات قرارداد نفت ایران در برابر کالای روس | اتاق خبر
کد خبر: 398108
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1396 - 17:24
قراردادی که در دیدار وزیر نفت کشورمان با وزیر انرژی روسیه در روزهای پایانی سال گذشته به امضا رسیده بود و طبق آن قرار بود ایران به روسیه نفت صادر کند یک قدم با اجرا فاصله دارد و به زودی نفت ایران در برابر کالای روس صادر خواهد شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اوایل اسفندماه سال گذشته بود که پس از دیدار بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان با الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه قرار شد نفت ایران از طریق روسیه به دنیا توزیع شود.

دیداری که زنگنه پس از آن  اظهار کرد: نفت ایران به یک شرکت روسی و برای مقاصد خارج از روسیه فروخته می‌شود که ۵۰ درصد فروش نفت به روسیه به صورت نقدی تحویل گرفته می‌شود و ۵۰ درصد دیگر صرف خرید کالا و خدمات از روسیه خواهد شد.

براساس گفته‌های زنگنه قرار بود کارگاهی در سال ۱۳۹۶ در مسکو یا سن پتربورگ برای بررسی فروش نفت ایران به روسیه تشکیل شود. طبق این قرارداد قرار بود ۵۰ درصد پول فروش نفت به صورت نقدی دریافت شود و ۵۰ درصد دیگر نیز صرف خرید کالا و خدمات از روسیه شود.

وزیر نفت در مورد میزان فروش نفت ایران به روسیه نیز توضیح داده بود ایران ۱۰۰ هزار بشکه در روز به روسیه و براساس قیمت جهانی نفت خواهد فروخت. این فروش قرار بود بعد از امضای قرارداد آغاز شود. اکنون پس از گذشت حدود پنج ماه به نظر می‌رسد قرارداد مذکور نهایی شده و براساس اخباری که توسط برخی رسانه‌های روسی اعلام شده مسکو و تهران ممکن است به زودی درباره‌ی شرایط فروش ۱۰۰ هزار فروش نفت به توافق برسند.

به گفته نوواک این فروش تحت برنامه نفت در برابر کالا بوده و ایران ممکن است در یک ماه آینده در قالب برنامه مبادله نفت با کالا، صادرات نفت به روسیه را آغاز کند.

وی با تأیید احتمال آغاز صادرات نفت ایران به روسیه تا پایان ماه جاری میلادی (اواسط شهریور)، گفت: ما در حال نهایی کردن جزئیات اسناد قانونی هستیم. دو طرف برای عرضه روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت ایران به روسیه به‌زودی به توافق دست خواهند یافت که ممکن است در قالب عرضه فیزیکی و یا سوآپ (معاوضه) انجام شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید