Performancing Metrics

چرخش غیرمنتظره نفت جهانی در معاملات هفته گذشته | اتاق خبر
کد خبر: 398121
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1396 - 20:31
نفت روز جمعه در پی انتشار خبر تایید نشده‌ای از تعطیلی یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های نفت در آمریکا و همچنین کاهش هفتگی شمار دکل‌های حفاری نفت این کشور، روند کاهش قیمت را معکوس کرد و حدود سه درصد افزایش یافت.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در سپتامبر در بازار نیویورک آخرین بار ۱.۴۲ دلار یا ۳ درصد افزایش نشان داد و در ۴۸.۵۱ دلار در هر بشکه بسته شد و ضررش برای کل هفته را به ۰.۶ درصد محدود کرد. بهای معاملات این بازار اوایل روز جمعه تا رکورد پایین ۴۶.۷۸ دلار در هر بشکه رسیده بود.

نفت برنت برای تحویل در اکتبر در بازار لندن آخرین بار ۱.۶۹ دلار یا ۳.۳ درصد صعود کرد و در ۵۲.۷۲ دلار در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۱.۲ درصد رشد نشان داد.

طبق گزارش‌های خبری، یک واحد در پالایشگاه بایتون تگزاس اکسون موبیل تعطیل شده است. به گفته فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت "پرایس فیوچرز"، این پالایشگاه بزرگی است که ۵۸۴ هزار بشکه در روز ظرفیت دارد. تعطیلی این پالایشگاه ممکن است تامین تقاضا را با محدودیت مواجه ساخته و قیمت خرید نفت سنگین را افزایش دهد.

قیمت‌های نفت اوایل روز جمعه تحت تاثیر آمار اخیری که افزایش تولید نفت آمریکا را نشان دادند، در قیمت پایین‌تری معامله شده بود اما کاهش ارزش دلار آمریکا و دکل‌های حفاری نفت کمک کرد روند کاهش قیمت‌ها معکوس شود.

آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا که روز چهارشنبه منتشر شد، کاهش هفتگی ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد که بزرگترین کاهش هفتگی از سپتامبر سال گذشته بود اما از سوی دیگر تولید نفت این کشور به بالاترین سطح از اواسط ژوییه سال ۲۰۱۵ به این طرف رسید.

بر پایه آمار این سازمان، تولید نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۱ اوت، ۷۹ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به ۹.۵۰۲ میلیون بشکه در روز رسیده است. با این همه ذخایر نفت ۸.۹ میلیون بشکه کاهش یافت که بیش از دو برابر میزان مورد پیش بینی تحلیلگران در نظرسنجی "اس اند پی گلوبال پلاتس" بود.

 به گفته تیم ایوانز، تحلیلگر انرژی در "سیتی فیوچرز"، روند نزولی ذخایر نفت آمریکا منعکس کننده روند جهانی محدود شدن عرضه است.

بر اساس گزارش مارکت واچ، گروه صنعتی "بیکر هیوز" روز جمعه اعلام کرد دکل‌های حفاری نفت در هفته منتهی به ۱۸ اوت پنج حلقه کاهش یافته و مجموع دکل‌های حفاری به ۷۶۳ حلقه رسیده است.

طارق زهیر از شرکت "تایچه کپیتال ادوایزرز" هشدار داد که با وجود رشد قیمت‌ها در روز جمعه، عوامل بنیادین برای نفت منفی مانده‌اند زیرا فصل رانندگی تابستانی در آمریکا رو به پایان است که به معنای ضعیف شدن تقاضا برای سوخت خواهد بود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید