Performancing Metrics

قرارداد ۸میلیارد یورویی بانک کره ای با ایران فردا امضا می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 398306
تاریخ انتشار: 1 شهریور 1396 - 22:11
جهانگیری خبر داد؛
معاون اول رئیس جمهور گفت: قرارداد هشت میلیارد یورویی بانک کره ای با وزارت اقتصاد ایران فردا امضا می شود.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، مراسم تودیع علی طیب نیا وزیر اقتصاد دولت یازدهم و معارفه مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد دولت دوازدهم دقایقی قبل در محل این وزارتخانه در تهران آغاز شد.

اسحاق جهانگیری که میهمان ویژه این مراسم است، طی سخنانی گفت: انصافا طیب نیا یک فرد صاحب نظر، پاک دست و جزو چهره های افتخار آفرین است؛ اما کرباسیان نیز چهره بسیار توانا و مدیری بسیار علاقمند و موفقی هستند و دوران مدیریت وی نیز در بخش های مختلف اقتصادی سپری شده ولی وزارت اقتصاد کانون اصلی توسعه اقتصاد ایران است و بار سنگینی به دوش دارد.  

معاون اول رییس. جمهور افزود: در مهمترین مستنداتی که از یروز تا کنون وجود دارد، ما مسایل اقتصادی را اصلی ترین چالش کشور دانسته ایم و کانون مسیولیت هدایت اقتصاد هم وزارت اقتصاد است که باید در ساماندهی مسایل اقتصادی تلاش کند و هم نظر نخبگان را هم دریافت کند؛ پس تصمیمات باید از خرد جمعی پیروی کند.  

وی تصریح کرد: وزارت اقتصاد از سازمان های مستقلی تشکیل شده و یک بخش مهم اقتصادی را دربرمی گیرد. در این میان تا پایان سال ٩٦ در امد دولت از  مالیاتها ١١٤ هزار میلیارد تومان و بخش نفت ٧٥ هزار میلیارد تومان است؛ ضمن اینکه گمرک نیز در دولت یازدهم خوش درخشیده و زمان ترخیص به یک روز کاهش یافته و ان سازمان توانسته تحول ایجاد کند.

جهانگیری ادامه داد: وزارت اقتصاد یک وزارتخانه مثل سایر وزارتخانه ها نیست و اگر موتور آن خوب حرکت کند، علیرغم کندی سایر بخش ها حتما رشد را حاکم خواهد کرد که البته در تیم اقتصادی سه نفره دولت وزارت اقتصاد تنها دستگاه پاسخگوی مجلس است و باید به این وزارتخانه اختیاراتی متناسب با آن داد؛ البته یکی از مهمترین انتظاراتی که جامعه دارد، همدلی و همسویی بین تیم اقتصادی دولت است و حتما رییس جمهور مدیرانی را منصوب خواهد کرد که سرعت اقتصاد ایران را بیشتر کنند.

وی افزود: البته تیم اقتصادی یعنی وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه باید همدل و هماهنگ باشند؛ اما به هرحال هر اقتصاددانی نظراتی دارد که بالاخره ممکن است با دیگری همخوان نباشد.

جهانگیری گفت: اولویت اصلی دولت دوازدهم اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی است که همه نظام برای آن توافق دارد؛ البته دکتر کرباسیان باید موضوع سوداوری شرکتهای دولتی و افزایش بهرهووی را دو نظر بگیرد.

وی افزود: بد است زمانی یک فرد بیکار است آنرا به عضو هیات مدیره بنکاههای بزرگ تحمیل می کنیم در حالیکه در ستاد اقتصاد مقاومتی مصوب کردیم که انتصابات در بنگاههای دولتی با شیوه خاصی صورت بگیرد و با نظارت باشد.

وی در عین حال خبر داد: قرارداد هشت میلیارد یورویی بانک کره ای با وزارت اقتصاد ایران فردا امضا می شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید