Performancing Metrics

تکمیل استاندارد غذای حلال با انطباق بیش از ۹۶ درصد با فقه شیعه جعفری | اتاق خبر
کد خبر: 398460
تاریخ انتشار: 5 شهریور 1396 - 14:04
رئیس سازمان ملی استاندارد خبر داد
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: با اقدامات انجام شده توانسته‌ایم در سطح منطقه استاندارد غذای حلال با انطباق بیش از ۹۶ درصد با فقه شیعه جعفری را به ثمر برسانیم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، نیره پیروز بخت در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به تدوین گردشگری حلال با ریاست آیت الله هاشمی شاهرودی گردشگری حلال، اظهار کرد: علاوه بر این در هیات وزیران شورای سیاست گذاری حلال تصویب شده که دبیرخانه آن با سازمان ملی استاندارد است.

وی از راه اندازی «پویش کالای ایرانی را می‌خرم» خبر داد و گفت: این پویش برای اینکه مردم خیالشان از کالای ایرانی آسوده شود راه اندازی شده است.

پیروزبخت گفت: خراسان جنوبی وضعیت خاصی در سطح کشور دارد به خصوص در بحث همجواری با کشورهای افغانستان که از نظر استراتژیک برای استان نقش موثری دارد.

رییس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه در  استان‌هایی مثل خراسان جنوبی علاوه بر نقش مسئولان برای پیشبرد اهداف فعالیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش علما بارزتر است، بیان کرد: علما به عنوان زبان گویای مردم برای مسئولان بوده و باید اهداف و برنامه‌هایی که توسط مقام معظم رهبری برای مردم و مسئولان توصیه می‌شود را به گوش همه برسانند.

پیروز بخت با بیان اینکه در سال‌های اخیر در دولت تدبیر و امید در سایه ارشادات مقام معظم رهبری تمام برنامه ها و سیاست‌های خود را بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استوار کرده ایم، بیان کرد: برای نظام جمهوری اسلامی زیبنده نیست تعدادی از کالا ها با کیفیت و استاندارد باشد، بلکه باید همه کالاهایی که در کشور تولید می‌شود به تایید استاندارد برسد.

وی با اشار به اینکه سازمان ملی استاندارد یکی از سازمان‌هایی بوده که بیشترین پروژه را در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی دارد، افزود: بر اساس سیاست‌های ستاد چهار پروژه برای سازمان ملی استاندارد تعریف شده است که در رابطه با سلامتی مردم است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: در بند ۳۰ سیاست های کلی برنامه ششم رهبری بر تنظیم و تدوین نقشه راه نظام استاندارد سازی و مدیریت کیفیت تاکید کرده اند که این بار را بر دوش ما خیلی سنگین‌تر می کند.

پیروز بخت با بیان اینکه علاوه برفعالیت های ملی و داخلی در عرصه فعالیت‌های بین الملی طی سه سال اخیر قدم های مثبتی برداشته شده است، عنوان کرد: در جمهوری اسلامی ۱۰۰ درصد اعتماد داریم هر آنچه دارد به دست مردم می رسد حلال است اما در تجارت بین المللی نقش زیادی نداشته ایم.

وی اظهار کرد: اما حدود سه سال است که به صورت خیلی فعال در حوزه موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی وارد شده‌ایم و اکنون در بین ۳۶ کشور اسلامی عضو هیئت مدیره این موسسه هستیم و ریاست یکی از کمیته مهم از جمله ارزیابی و انطباق با ایران است.

رییس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد بیشترین پروژه را در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی دارد، گفت: در این راستا چهار پروژه برای این سازمان تعریف شده است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید