Performancing Metrics

خروج ۳۰ میلیارد دلار سرمایه از بورس آمریکا | اتاق خبر
کد خبر: 398547
تاریخ انتشار: 7 شهریور 1396 - 11:28
به دلیل کاهش ارزش دلار رخ داد؛
سرمایه گذاران بورس «وال استریت» آمریکا به دلیل نگرانی از ریسک بالای دلار و وخیم شدن شرایط داخلی بورس ایالات متحده در حال خارج کردن سرمایه های خود هستند.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، امریکن بانک اعلام کرد، سرمایه گذاران حاضر در بورس «وال استریت» آمریکا در ۱۰ هفته اخیر بصورت متوالی در حال خارج کردن سرمایه های خود هستند و این موضوع به ریسک بالای دلار به دلیل کاهش ارزش آن در برابر سایر ارزها بخصوص یورو نسبت داده می شود.  

در همین حال در طول ۱۰ هفته گذشته مجموع خروج سرمایه از بورس «وال استریت» ۳۰ میلیارد دلار از سوی این بانک آمریکا گزارش شده است که این خروج سرمایه در ۱۳ سال اخیر بی سابقه گزارش می شود.

«یو اس تودی» در گزارش خود آورده، سرمایه گذاران وال استریت در حال سرمایه گذاری در بورس کشورهای نوظهور، اروپا و ژاپن هستند که مجموع سرمایه گذاری در این بورس ها طی ۱۰ هفته اخیر ۳۶ میلیارد دلار گزارش شده است.

در این گزارش عنوان شده که سرمایه گذاران نسبت به وخیم شدن شرایط داخلی بورس آمریکا نگرانی دارند و خروج سرمایه از بورس آمریکا در واقع با اواخر ماه ژوئن اتفاق افتاد؛ یعنی زمانیکه ارزش یورو در مقابل دلار آمریکا شروع به قدرتنمایی کرد؛ ضمن اینکه «ماریو دراگی» رئیس بانک مرکزی اروپا هم گفت: به زودی افزایش نرخ تورم و سیاست پولی انقباضی تر در منطقه یوور بوجود خواهد آمد.  

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید