Performancing Metrics

مبادله مطلوب اطلاعات اقتصادی با استقرار طرح جامع مالیاتی | اتاق خبر
کد خبر: 398551
تاریخ انتشار: 7 شهریور 1396 - 12:30
یک مقام مسوول در سازمان امور مالیاتی عنوان کرد؛
معاون توسعه مدیریت سازمان امور مالیاتی گفت:با استقرار طرح جامع مالیاتی گام های مثبتی درجلوگیری از فرار مالیاتی برداشته و استقرار آن به مبادله مطلوب اطلاعات اقتصادی منجر شده است.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر؛ محمد ابراهیم طریقت با اعلام اینکه برای جلوگیری از فرار مالیاتی در درجه نخست تعامل با مودیان را مدنظر داریم، گفت: ممانعت از فرار مالیاتی به ویژه برای افرادی که صاحب ظرفیت و توانمندی هستند مورد تاکید است تا ضمن برقراری عدالت مالیاتی، زمینه تولید و سرمایه گذاری به یک میزان برای فعالان اقتصادی فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه اثرات مفید پرداخت مالیات به خود مردم باز گشته و در حوزه‌های خدماتی صرف می‌شود، اضافه کرد: به دلیل تاثیر مالیات در توسعه اجتماعی و اقتصادی، انتظار می‌رود موضوع مالیات با همکاری رسانه‌ها و همه ارگان‌ها فرهنگ سازی شود.

این مقام مسوول خواستار توجه رسانه‌ها نسبت به فرهنگ سازی مالیات شد و گفت: در وضعیت فعلی باید بتوان درآمدهای کشور را از نفت و گاز به سمت درآمد مالیاتی به ویژه برای نسل‌های آتی هدایت کرد. ماموریت‌های این سازمان به لحاظ کمی و کیفی در قالب بودجه سال جاری و برنامه ششم توسعه تدوین شده و اولویت سازمان تحقق درآمدهای مالیاتی است.

به گفته طریقت تلاش سازمان امور مالیاتی کشور بر این است که با درک واقعیت‌های اقتصادی جامعه و شناخت شاخص‌ها و همچنین رعایت حقوق مودیان بتواند ماموریت‌های محوله را اجرایی کند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید