Performancing Metrics

اشتغال نیاز اصلی کشور | اتاق خبر
کد خبر: 398583
تاریخ انتشار: 8 شهریور 1396 - 09:10
شریعتمداری تاکید کرد
وزیر صنعت، با تاکید بر اینکه با ایجاد آرامش در میان مردم، همراهی مردم و مسوولین، کنار گذاشتن زنده‌باد و مرده بادهای بیهوده می‌توان به سمت کار و تلاش حرکت کرد گفت: یکی از نیازهای اصلی کشور اشتغال است و در اشتغال‌زایی نیاز به سرمایه‌گذاری احساس می‌شود

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری سه‌شنبه شب در مراسم گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر و شهید مدافع حرم محسن حججی در مسجد مصلای اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: این دو شهید به عنوان الگوها و اسوه‌های مدیریتی در جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به وجود خصیصه تقوا و پرهیزگاری در شهید رجایی، افزود: از رفتار او در زندگی عابدانه درس‌های بسیاری می‌گیریم. فریضه نماز در اول وقت هیچ‌گاه از زندگی شهید رجایی حذف نشد. انجام فریضه نماز در وقت خاص خود و در ادارات به فعالیت‌های اداری اجر می‌بخشد و هدیه بزرگی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: نظم و ترتیب در کارها از خصایص بارز دیگر شهید رجایی بود و نظم همواره در زندگی او یک عنصر ارزشمند محسوب می‌شده است.

شریعتمداری با بیان اینکه طرز لباس و پوشش شهید رجایی برای ما درس بود، خاطرنشان کرد: ساده زیستی در زندگی شهید رجایی موج می‌زد؛ همان لباس ساده‌اش همواره تمیز و نظیف بود و او همواره ظاهری آراسته داشت.

وی ادامه داد: از مراجعاتی که مردم به او می‌کردند نه تنها دچار خستگی نمی‌شد بلکه به وجد می‌آمد و با گشاده‌رویی با آنان رفتار می‌کرد. شهید رجایی ساده زیست بود و به تخصص توجه ویژه‌ای داشت و نفاق در زندگی شخصی او راهی نداشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی بسیاری که در دولت یازدهم ایجاد شده است، اظهار کرد: یکی از نیازهای اصلی امروز کشور بحث اشتغال است و در بحث اشتغال‌زایی نیاز به سرمایه‌گذاری احساس می‌شود.

وی با اشاره به خالی بودن جای مهارت در نظام آموزشی کشور، خاطرنشان کرد: در صورتی که نظام آموزشی درست شود و توجه به مهارت در دستور کار قرار گیرد، بخشی از مشکل اشتغال حل خواهد شد؛ این موضوع جزو اقدامات اساسی دولت دوازدهم به شمار می‌آید و مورد توجه ویژه‌ای قرار دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر مدیران لایق، خداترس، منظم، برنامه‌ریز، باتقوا، صاحب تخصص و تعهد و در کنار آن همدلی و همراهی و آرامش وجود داشته باشد، امنیت در سرمایه‌گذاری را شاهد خواهیم بود که این موضوع به حل مشکل بیکاری منجر خواهد شد.

شریعتمداری با بیان اینکه باید صنایع پایین دستی را توسعه دهیم، اضافه کرد: اگر تمام مدیران و مسئولان استانی فارغ از اختلافات سیاسی، هدف اصلی‌شان رشد و پیشرفت جامعه و حل مشکل بیکاری باشد و در این مورد اختلاف‌نظر نداشته باشند و همدل و همراه و در کمال آرامش به پیش روند، حتما استان پیشرفت خواهد کرد و مشکلات و معضلات حل خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید