Performancing Metrics

رشد شاخص بورس با اتکا به رشد سیمانی‌ها | اتاق خبر
کد خبر: 398631
تاریخ انتشار: 8 شهریور 1396 - 17:28
در آخرین روز معاملات بورس تهران در این هفته قیمت پایانی سیمانی‌ها شاهد روند رو به رشد بود، اما اکثریت نمادها در گروه فلزات اساسی و کانه‌های فلزی با کاهش مواجه شدند، شاخص کل نیز همچنان در کانال ۸۳ هزار واحدی نوسان می‌کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امروز چهارشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۱ واحد رشد کرد و در تراز ۸۳ هزار و ۲۷۳ واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۲۷ واحدی مواجه شد و تا رقم ۱۷ هزار و ۸۹۵ واحدی بالا رفت.

همچنین شاخص آزاد شناور ۲۳ واحد افت کرد و به رقم ۹۱ هزار و ۷۷۲ واحدی رسید و شاخص بازار اول با افت ۴۴ واحدی در تراز ۵۸ هزار و ۶۴۱ واحدی نشست. اما شاخص بازار دوم ۳۶۱ واحد رشد کرد و در تراز ۱۷۹ هزار و ۱۹۱۸ واحدی ایستاد.

در معاملات امروز نماد فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و صنعتی و معدنی گلگهر به ترتیب با ۸۷، ۲۹ و ۱۸ واحد تاثیر بیشتری نقش کاهنده را روی دماسنج بازار سرمایه داشتند و در طرف مقابل سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی، پالایش نفت ایران و پالایش نفت بندرعباس با ۴۱، ۲۹ و ۲۰ واحد تاثیر بیشترین نقش کاهنده را روی شاخص گذاشتند.

در آخرین روز معاملات این هفته قیمت اکثریت نمادها در گروه سیمان، آهک و گچ روند روبه‌ رشدی را طی کردند و تعداد قابل توجهی با رشد بیش از چهار درصد در قیمت پایانی همراه بودند. در این گروه در نمادهایی همچون سیمان داراب و سیمان درود شاهد صف خرید بود. سیمانی‌ها امروز شاهد داد و ستد بیش از ۳۳ میلیون سهم به ارزش نزدیک به پنج میلیارد تومان بودند.

در گروه فرآورده‌های نفتی کوک و سوخت هسته‌ای شاهد رشد اکثریت سهم‌ها بودیم هرچند که این رشد عموما حدود یک درصد بود.

اما در گروه استخراج کانه‌های فلزی و فلزات اساسی روند قیمت سهم‌ها عموما رو به کاهش بود. در گروه فلزات اساسی ۷۲ میلیون سهم بیش از ۱۶ میلیارد تومان و در گروه کانه‌های فلزی ۷۴ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۱۶ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۸۶ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۷۶۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۳ هزار نوبت داد و ستد بود.

آیفکس امروز ۱.۷ واحد رشد کرد و به رقم ۹۵۳.۲ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۲۹۷ میلیارد تومان بالغ شد و حجم معاملات به ۳۹۷ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید