Performancing Metrics

بانک‌ها ۱۵درصد تسهیلات خود را به بخش کشاورزی اختصاص دهند | اتاق خبر
کد خبر: 398684
تاریخ انتشار: 9 شهریور 1396 - 20:01
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بخش خصوصی و بانک‌ها باید میدان دار اقتصاد پویای بخش کشاورزی باشند، گفت: بانک‌ها ۱۵درصد تسهیلات خود را به این بخش اختصاص دهند.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، غلامرضا کاتب بعدازظهر پنجشنبه در آیین افتتاح کارخانه تولید خوراک دام و طیور گرمسار با  حضور وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه مشکل فعلی اشتغال در کشور اعتبار نیست بلکه به تدبیر نیاز دارد، ابراز داشت: با درآمدهای نفتی نمی‌توان کشور را اداره کرد لذا باید به‌سوی بخش خصوصی و فعال کردن سرمایه‌گذاری در بخش تولیدات دامی و تعاونی‌ها حرکت کرد.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه به‌منظور برخورداری کشاورزان از تسهیلات بانک‌ها مقرر شد تا بانک‌های غیر از کشاورزی سالانه ۱۵درصد از تسهیلات خود را به این بخش اختصاص دهند و همچنین سهم دو درصدی تسهیلات بانکی برای کشاورزان منظور شد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه تاکنون گام‌هایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته‌شده اما کافی نیست، ابراز داشت: وجود پنج هکتار کشت باریجه در استان سمنان و تولید دو میلیون و ۲۰۰هزار تن گوشت در کشور تنها بخشی از پتانسیل‌های موجود است لذا این مهم می‌طلبد تا به‌سوی برند سازی محصولات و ایجاد صنایع تبدیلی به‌منظور صادرات به دیگر کشورها حرکت کنیم.

کاتب در ادامه تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از ارقام محصولات کشاورزی استان سمنان به دلیل نبودن زیرساخت‌های لازم توسط دلالان خریداری‌شده و در مناطق دیگر بانام و تجاری غیر از شهرهای استان به دیگر کشورها صادر می‌شود لذا با برند سازی محصولات کشاورزی استان و ایجاد صنایع مهم‌ترین نیازی است که باید به آن پاسخ گفت.

وی افزود: تراز تجاری کشور در سال ۹۲ از هشت میلیارد دلار منفی به سه میلیون دلار منفی رسید و با تلاش و برنامه‌ریزی دولت، تولیدات بخش کشاورزی به ۱۱۸میلیون تن رسید که نشان می‌دهد ایجاد زنجیره‌های تولید ازجمله ضرورت‌های عرصه محصولات کشاورزی در بازارهای خارجی است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید