Performancing Metrics

رشد ۴ درصدی تقاضا سیمان در ۵ ماه اول امسال | اتاق خبر
کد خبر: 399150
تاریخ انتشار: 19 شهریور 1396 - 13:57
تحرکات بخش صنعت ساختمان در ماه های گذشته تاثیر مستقیم بر صنعت سیمان و افزایش تقاضا و مصرف آن داشته است، به طوریکه در پنج ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل تقاضا و مصرف سیمان با رشد ۴ درصدی همراه شده است.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در پنج ماهه ابتدایی امسال سیمان با رشد چهار درصدی مصرف و تقاضا همراه شده است.

بر این اساس، تقاضا برای مصرف سیمان در ۵ ماهه ابتدایی امثال نسبت به دوره مشابه سال قبل با رشد رو به رو شده است که مربوط به رشد حوزه مسکن و تحرکات جدید در این حوزه است البته باید توجه داشت رکود هنوز به صورت کامل در حوزه صنعت ساختمان از بین نرفته و رشد در کل صنعت سیمان منفی است.

در صنعت سیمان نسبت به سال گذشته رشد قیمت ایجاد نشده است و نسبت به سال گذشته تنها تخفیف‌ها افزایش پیدا کرده که اگر این اتفاق نمی افتاد بخش عمده ای از کارخانجات تعطیل می شدند.

از سوی دیگر بودجه عمرانی دولت امسال ۲۰ درصد رشد داشته است و این موضوع اگر تحقق پیدا کند و دولت بودجه های عمرانی را به پرداخت بدهی  اختصاص ندهد شاهد افزایش تقاضا و رونق در صنعت سیمان خواهیم بود.

در همین خصوص مرتضی لطفی - نایب رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان - عنوان کرد که امیدواریم کارگروه ویژه رسیدگی به وضعیت صنعت سیمان که در ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است امتیازهایی را در ارتباط با تصمیم گیری‌ها به انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان واگذار کند و دولت از تصدگری در این صنعت خارج شود و اگر این اتفاق بیفتد انجمن می تواند حاکمیت متناسب‌تری در جهت بهبود وضعیت سیمان اعمال کند؛ خصوصا در ارتباط با کارخانه هایی که تخلف می کنند.

وی اظهار امیدواری می‌کند که با توجه به اوضاع عراق و مسائل سیاسی این کشور که بر طرف شده بتوانیم صادرات به این کشور را گسترش دهیم و همچنین صادرات به افغانستان هم باید توسعه پیدا کند، این کشور یکی از بهترین بازارها برای کشور ما خواهد بود.

لطفی گفت که مشوق های دولتی، تک نرخ شدن ارز و بهبود محیط کسب و کار می تواند صنعت سیمان و به صورت کلی صنایع دیگر را با یک جهش خوب رو به رو کند و در شش ماه دوم سال با رشد صنعتی و اقتصادی خوبی رو به رو باشیم.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید