Performancing Metrics

جزئیات انتشار اوراق اسلامی وکالت | اتاق خبر
کد خبر: 399417
تاریخ انتشار: 24 شهریور 1396 - 18:02
یک مسئول در سازمان بورس اعلام کرد:
سرمایه گذاران با خرید اوراق وکالت، منابع مالی خود را جهت سرمایه گذاری در حوزه‌های مشخصی در اختیار نهادی قرار می دهند و این نهاد، وکیل آن‌ها در سرمایه‌گذاری خواهد بود.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، مجید پیره گفت: به تازگی الگوی جدیدی از اوراق بهادار اسلامی به نام اوراق وکالت در دستور کار کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفت که از اهمیت و ظرفیت قابل توجهی برخوردار است.

وی با بیان اینکه اوراق وکالت یکی از انواع صکوک محسوب می شود، افزود: قرار است ابعاد فقهی و الگوی اولیه انتشار این اوراق برای استفاده در بازار سرمایه ایران، در جلسه آتی کمیته فقهی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

به گفته پیره، اوراق وکالت، در بورس های اسلامی دنیا سابقه انتشار قابل توجهی دارد و بیش از دو دهه است که در بورس های اسلامی دنیا، به مرحله اجرا و بهره برداری رسیده است.

کارشناس مسئول مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: مطابق آمارهایی که توسط نهادهای بین المللی مالی- اسلامی در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ منتشر شده، اوراق وکالت از لحاظ حجم انتشار در رتبه های بسیار خوبی قرار دارد.

وی افزود: این اوراق در برخی از این سال ها در رتبه دوم و در برخی از سال ها در رتبه سوم بوده و به تازگی، در بورس های اسلامی دنیا مورد توجه زیادی قرار گرفته است. در اوراق وکالت، سرمایه گذاران با خرید این اوراق، منابع مالی خود را جهت سرمایه‌گذاری در حوزه یا حوزه های مشخصی در اختیار نهادی قرار می دهند و این نهاد، وکیل آن ها در سرمایه گذاری خواهد بود. بعد از تجمیع منابع، وکیل به وکالت از سرمایه گذاران در حوزه یا حوزه های مشخصی سرمایه گذاری می کند و سرمایه‌گذاران، مطابق نسبتی که در ابتدا میان ارکان توافق می شود، از سود حاصل از سرمایه گذاری برخوردار خواهند شد.

پیره تصریح کرد: جزئیات مصوبه کمیته فقهی و الگوی انتشار اوراق وکالت بعد از تنظیم مصوبه این کمیته اطلاع رسانی خواهد شد.  

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید