Performancing Metrics

برچسب قیمت کالا توسط توزیع کننده نصب خواهد شد | اتاق خبر
کد خبر: 399486
تاریخ انتشار: 25 شهریور 1396 - 20:05
یک مقام مسئول توضیح داد؛
مدیرکل امور اقتصادی و سیاستهای تجاری در باره ابلاغیه شیوه اطلاع‌رسانی قیمت به مصرف‌کنندگان اظهار کرد: در این روش، قیمت در آخرین حلقه شبکه توزیع نصب می شود.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، محمدرضا کلامی بجستان گفت: ابلاغیه اصلاحیه شیوه اطلاع‌رسانی قیمت به مصرف‌کنندگان که برخی به اشتباه  آن را به حذف قیمت‌گذاری یا حذف درج قیمت تعبیر و در خصوص آن گفتگو می‌کنند در واقع نه حذف قیمت‌گذاری است و نه حذف اطلاع‌رسانی قیمت بلکه قیمت فروش کالا به مصرف‌کننده که قبلاً در کارخانه درج می‌شد از طریق توزیع کننده اطلاع رسانی می‌شود.

وی گفت: در این طرح در آخرین حلقه شبکه توزیع نصب و در معرض دید مصرف‌کننده قرار می‌گیرد و این بدین معنی است که تمام ضوابط مرتبط با قیمت‌گذاری کالا به قوت خود باقی است و حلقه آخر مکلف است کالا را به هر قیمتی که طبق سند رسمی خرید می‌کند یا اعمال درصد سود مجاز مصوب هیات عالی نظارت با نصب برچسب و اتیکت قیمت و یا الصاق نرخنامه در محل عرضه به مصرف‌کننده عرضه کند.

مدیرکل امور اقتصادی و سیاستهای تجاریوزارت صنعت ، معدن و تجارت یاد آور شد : نکته حائز اهمیت اینکه حسب ماده (۶) قانون تعزیرات حکومتی و ماده (۱۵) قانون نظام صنفی، واحد صنفی مکلف به نصب برچسب وا تیکت قیمت و اطلاع‌رسانی به مصرف‌کننده در محل عرضه می‌باشد به گونه‌ای که کاملاً در معرض دید باشد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید