Performancing Metrics

وضعیت پنج لکه صنعتی در انتظار تصمیم‌گیری دولت | اتاق خبر
کد خبر: 399553
تاریخ انتشار: 27 شهریور 1396 - 12:54
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از تعیین تکلیف وضعیت پنج لکه صنعتی در کمیسیون زیربنایی دولت خبر داد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، غلامرضا سلیمانی، با اشاره به این که هشت لکه عمده صنعتی در شعاع کمتر از ۱۲۰ کیلومتری تهران وجود دارند که باید نسبت به وضعیت آنها تصمیم گیری شود، اظهار کرد: برخی واحدهای صنعتی در محدوده‌های مختلف جمع شده‌اند و بدون آنکه مجوزی تحت عنوان شهرک صنعتی صادر شود فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که باید نسبت به این موضوع چاره‌اندیشی شود.

وی ادامه داد: تعداد واحدهای موجود در این هشت لکه صنعتی که در تهران قرار دارند حدود ۸۰۰۰ واحد است و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی پیشنهادی را به دولت جهت ساماندهی این لکه‌ها و واحدهای فعال در آنها ارائه کرده است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با تاکید بر این که باید واحدهای موجود در این لکه‌های صنعتی فعالیت رسمی داشته باشند و به صورت شفاف عمل کنند، گفت: پیشنهاد مربوطه به دولت جهت ساماندهی این لکه‌های صنعتی منجر به آن خواهد شد تا واحدهای مربوطه با مجوز فعالیت کرده و مالیات دهند.

سلیمانی با اشاره به این که محدودیتی به دلیل وجود این لکه‌های صنعتی در شعاع کمتر از ۱۲۰ کیلومتری تهران وجود دارد، بیان کرد: محدودیتی که در خصوص حل مساله‌ مربوطه وجود دارد این است که در شعاع ۱۲۰ کیلومتری شهر تهران محدودیت استقرار داریم و باید نسبت به این مساله تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان این که ۸۰ تا ۹۰ درصد واحدهای تولیدی در پنج لکه صنعتی از هشت لکه صنعتی موجود قرار دارند، اظهار کرد: در حال حاضر و در پیشنهاد اولیه به دولت خواستار ارائه مجوز به پنج لکه صنعتی شده‌ایم تا به شهرک صنعتی خصوصی تبدیل شوند و پس از آن نسبت به سه لکه دیگر چاره اندیشی شود.

به گفته معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، تصمیم گیری در مورد وضعیت پنج لکه صنعتی در اولویت کمیسیون زیربنایی دولت قرار دارد و به زودی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید