Performancing Metrics

ارائه اولین گزارش طرح کارورزی به زودی | اتاق خبر
کد خبر: 399599
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1396 - 09:59
معاون اشتغال وزیر کار اعلام کرد
معاون وزیر کار می‌گوید محدودیت منابع طرح کارورزی برطرف و لیست بنگاهها و کارورزان مشخص شده است و به زودی گزارش کاملی از تعداد دقیق ثبت‌نام کنندگان و کارورزان اعلام خواهد کرد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، عیسی منصوری درباره روند ثبت‌نام در طرح کارورزی اظهار کرد: ثبت نام در سامانه کارورزی همچنان ادامه دارد و متوقف نمی‌شود. خوشبختانه با منابعی که در اختیار قرار گرفته می‌توانیم قرارداد ببندیم و افراد وارد کارورزی شوند.

وی گفت: با توجه به تخصیص منابع مورد نیاز، اکنون محدودیتها برطرف شده و افراد جذب کارورزی شده‌اند.

منصوری از ثبت‌نام ۸۰ هزار نفر در کل کشور در طرح کارورزی خبر داد و درباره آمارهای متفاوتی که از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه و بعضا واحدهای پذیرنده ارائه می‌شود، ‌گفت: آماری که تعداد ثبت‌نام‌کنندگان را ۲۵۰ هزار تا ۳۰۰ هزار نفر اعلام می‌کند در واقع کسانی هستند که وارد سایت کارورزی شده‌اند ولی لزوما شایستگی حضور در طرح را ندارند، افرادی که شایسته هستند و هنوز فیلتر نشده‌اند در واقع ۸۰ هزار نفرند.

به گفته معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار لیست بنگاههای پذیرنده و کارورزان مشخص شده و در مرحله عقد قرارداد است و به زودی گزارشی کامل از تعداد دقیق افراد ثبت‌نام کننده، واحدهای پذیرنده و کارورز منتشر خواهد شد.

او همچنین با اشاره به راه‌اندازی سامانه ملی مشاغل، گفت: شرایط فعلی بازار کار ایجاب می‌کند که هم نیروی کار به راحتی فرصت شغلی مناسب خود را پیدا کند و هم کارفرما به نیروی کار مورد نیازش دسترسی داشته باشد که بر همین اساس سامانه ملی مشاغل راه‌اندازی شده است.

به گفته منصوری برای اینکه شغل‌ها به درستی مشخص و دسته‌بندی شود، ۲۳ هزار کد شغلی طبقه‌بندی شده تا تفکیک شغل و مشاغل امکانپذیر شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید