Performancing Metrics

بازار اشتغال IT‌ برای فارغ التحصیلان جذاب است | اتاق خبر
کد خبر: 399618
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1396 - 14:57
یک فعال حوزه کار عنوان کرد
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید:کسب و کارهای اینترنتی و مشاغل مرتبط با IT بستر مناسبی برای ایجاد شغل و درآمد به شمار می‌روند و وزارت کار باید از این بازار جذاب در جهت اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان استفاده کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هادی ابوی، در ارزیابی دلیل عدم استقبال از بخش‌های کشاورزی و صنعت برای اشتغالزایی، گفت: این امر سیر طبیعی دارد و در تمام دنیا چنین اتفاقی افتاده است. امروز بخش خدمات از رشد قابل توجهی برخوردار است و میل به انجام فعالیتهای خدماتی و گسترش مشاغل خدماتی این امر را تایید می کند.

وی ادامه داد: ایجاد شغل در بخش صنعت گران است، تربیت نیروی متخصص و کاربلد، تهیه تجهیزات و راه اندازی خط تولید هم هزینه بالایی می‌خواهد بنابراین کمتر از آن استقبال می‌شود. از طرف دیگر در بخش صنعت ممکن است یک کارخانه تولیدی بتواند میلیونها تن تولید داشته باشد ولی عرضه و فروش محصول و بازاریابی آن مهم است و اگر نتواند محصولاتش را به بازار عرضه کند قطعا با مشکل مواجه می‌شود.

ابوی افزود: کشاورزی پایه استقبال هر کشور است ولی این بخش هم برای تولید و اشتغال نیاز به منابع و زیرساختهای لازم دارد. در شرایطی که با مشکل منابع آبی مواجهیم و بیش از ۸۳ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود طبیعی است که کسب و کارهای مرتبط با آن دچار مشکل می‌شود.

این مقام مسئول کارگری متذکر شد: متاسفانه تسهیلات بانکی هم به دلیل بهره‌های بالای بانکی کمکی به بخش تولیدات کشاورزی و صنعتی نمی‌کند به همین دلیل بهترین بخشی که بتواند با کمترین هزینه اشتغال گسترده‌ای به دنبال داشته باشد بخش خدمات است.

به گفته وی گردشگری، حمل و نقل و ‌تعمیر و خدمات پس از فروش موبایل از جمله بخشهای خدماتی است که بازار کار دارد و به سرعت توسعه یافته و مورد استقبال قرار گرفته است.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران رواج مشاغل مرتبط با IT و کسب و کارهای اینترنتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: "اسنپ" که در حوزه خدمات حمل و نقل گسترش پیدا کرده بخش اعظمی از فعالیت خود را از طریق نرم افزار آی تی ارائه می‌دهد لذا با توجه به آنکه بازار خریدهای اینترنتی، تولید گیم و اپلیکیشن و نرم‌افزارهای آموزشی و انجام خدمات بانکی بازاری مناسب و درآمدزا است، وزارت کار باید به سمت توسعه مشاغل مرتبط با این حوزه و جذب فارغ التحصیلان به بازار آی تی برود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید