Performancing Metrics

شفاف‌ترین شرکت بورسی معرفی می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 399672
تاریخ انتشار: 29 شهریور 1396 - 13:08
معاون بورس تهران اعلام کرد
معاون بورس تهران با بیان اینکه شرکت بورس قصد دارد حداقل سالی یک بار نام شفاف‌ترین شرکت را اعلام و از آن تقدیر کند، گفت: برای این کار از دستورالعمل‌های افشا و انضباطی استفاده می‌کنیم، ولی هنوز روی معیارها به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، روح الله حسینی مقدم با بیان اینکه شرکت بورس قصد دارد از شفاف‌ترین شرکت بورسی تقدیر کند گفت: ما برای شناسایی شفاف‌ترین شرکت از دستورالعمل افشا و دستورالعمل های انضباطی استفاده خواهیم کرد، اما هنوز درباره معیارها به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه بورس تهران و کانون نهادهای سرمایه‌گذاری به دنبال این هستند که جایزه شفافیت در بازار سرمایه را به شفاف‌ترین شرکت بورسی دهند گفت: شرکت های وجود دارند که اصلاً به شکل مناسب و با کیفیت گزارشگری نمی‌کنند، ما اعلام می‌کنیم که کدام شرکت بیشترین شفافیت را داشته و کدام شرکت شفاف نبوده. اما این موضوع هنوز در بازار سرمایه نمود پیدا نکرده است. در نتیجه ما می‌خواهیم کاری کنیم که موضوع شفافیت در بازار سرمایه نهادینه شود.

معاون بورس تهران اضافه کرد: این که شرکتی بخواهد کاملاً شفاف عمل کند، کار سختی نیست. فقط کافیست دستورالعمل‌های انضباطی و دستورالعمل‌های افشا را به درستی و با جزئیات انجام دهد.

حسینی مقدم ادامه داد برخی از شرکت‌ها بی‌کم و کاست گزارشگری ها را انجام می‌دهند و در مقابل این گزارش گری درست منتی هم ندارند، آنها وظیفه خود را به درستی انجام می‌دهند و در مقابل شرکت های هستند که وضعیت گزارشگری مالی شان مناسب و با کیفیت نیست.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید