Performancing Metrics

فروش خودروهای متروکه بالای ۲۵۰۰ سی‌سی ممنوع شد | اتاق خبر
کد خبر: 399694
تاریخ انتشار: 29 شهریور 1396 - 19:39
گمرک ایران با صدور بخشنامه‌ای بر عدم تحویل خودروهای با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی‌سی به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و عرضه آن در بازار کشور تاکید کرد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، گمرک ایران بخشنامه جدیدی در خصوص خودروهای متروکه بالای ۲۵۰۰ سی‌سی به گمرکات سراسر کشور ابلاغ و اعلام کرد: خودروهای سواری با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی در صورت شمول مقررات متروکه، قابل ‌عرضه به بازار نیست.

بر اساس این بخشنامه، صرفاً امکان مرجوع کردن خودروهای متروکه بالای ۲۵۰۰ سی سی به خارج کشور توسط صاحب خودرو یا خودرویی که تشریفات متروکه آن انجام شده است، توسط سازمان مربوطه با رعایت کامل قوانین و مقررات امکان‌پذیر است.

به این ترتیب متن این بخشنامه بدین شرح است: "از آنجا که براساس تصویب‌نامه شماره ۷۰۴۴۱‌/ت ۵۱۰۴۰ هـ ـ ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ هیات وزیران ورود و ترخیص خودروهای سواری با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی امکان‌پذیر نبوده و در صورت شمول مقررات متروکه، قابل ‌عرضه به بازار نمی‌باشد و صرفاً امکان مرجوع شدن به خارج از کشور را دارد، ضمن تأکید مجدد بر لزوم اتخاذ تدابیر کنترلی لازم در این زمینه و اجرای دقیق مصوبه دولت تا وصول پاسخ استعلامات صورت گرفته از مراجع قانونی ذی‌ربط دستور فرمایید از تحویل خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی متروکه به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی جهت عرضه در داخل کشور خودداری و صرفاً امکان مرجوع نمودن خودروهای مذکور به خارج کشور (توسط صاحب خودرو و یا خودرویی که تشریفات متروکه آن انجام شده است توسط سازمان مربوطه) با رعایت کامل قوانین و مقررات امکان‌پذیر است. "

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید