Performancing Metrics

کاهش دو میلیارد متر مکعبی ذخایر آب پشت سدها | اتاق خبر
کد خبر: 399695
تاریخ انتشار: 29 شهریور 1396 - 19:54
محمودی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛
سرپرست وزارت نیرو با اشاره به میزان بارندگی در سال آبی جاری از کاهش دو میلیارد متر مکعبی ذخایر آب پشت سدها خبر داد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به میزان بارندگی در سال ۹۶ اظهار داشت: متاسفانه امسال در بخش بارندگی شاهد کاهش ۵ درصدی نزولات آسمانی به نسبت سال گذشته بوده‌ایم که از نظر بارندگی زیر نرمال محسوب می‌شود.

وی افزود: وضعیت ذخیره آب پشت سدها ۲۶ میلیارد متر مکعب است که نسبت به سال گذشته دو میلیارد متر مکعب کاهش داشته  و در مجموع تابستان امسال یکی از فصول پرکار به لحاظ تحت فشار بودن زیر ساخت‌های وزارت نیرو جهت تامین برق و آب در سال‌های اخیر بوده است.

محمودی با اشاره به رکوردهایی در بخش مصرف آب و برق در کشور به ثبت رسید خاطرنشان کرد: برای نخستین بار حدود ۹۸ درصد از ظرفیت نیروگاهی ما در تابستان امسال برای تامین برق مصرفی در وضعیت  آماده به کار قرار گرفت که یک رکورد محسوب می‌شود.

سرپرست وزارت نیرو با بیان اینکه مردم خوب ما در زمان پیک مصرف آب برق در تابستان امسال همکاری خوبی با ما داشتند، تصریح کرد: اگر همکاری مردم عزیزمان نبود مجموعه مصارفی که به واسطه دستگاه‌های خنک کننده جدید وارد چرخه مصرف برق شده بود می‌توانست باعث بروز مشکلات جدی برای ما کند.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت بارندگی در سال جدید آبی  چگونه خواهد بود، گفت: ما به دلیل اینکه اطلاعات دقیقی از وضعیت بارندگی در سال آبی جدید نداشتیم با مراجعه به اطلاعات سازمان هواشناسی دریافتیم که براساس پیش بینی‌ها پاییز پر بارانی را نداریم و میزان بارش‌های پاییز امسال حدود ۱۰ درصد به نسبت سال آبی  گذشته با کاهش همراه خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید