Performancing Metrics

کاهش صادرات میعانات ایران در اکتبر | اتاق خبر
کد خبر: 399828
تاریخ انتشار: 1 مهر 1396 - 14:19
رویترز خبر داد
رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد صادرات نفت خام فوق سبک یا میعانات ایران در اکتبر، به پایین‌ترین میزان در پنج ماه گذشته کاهش خواهد یافت.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، این خبر پس از این اعلام شد که شش منبع صنعتی سه‌شنبه گذشته اظهار کرده بودند شرکت ملی نفت ایران به خریداران در آسیا اطلاع داده که صادرات میعانات در اکتبر به دلیل انجام تعمیرات در میدان گازی پارس جنوبی ممکن است کاهش پیدا کند.

یک منبع آگاه که مایل نبود نامش فاش شود، به رویترز گفت: ایران قصد دارد حدود ۲۹۵ هزار بشکه در روز در اکتبر میعانات صادر کند که در مقایسه با ۴۲۹ هزار بشکه در روز برآورد شده برای ماه میلادی جاری، ۳۱ درصد کاهش نشان می‌دهد. کاهش پیش بینی شده صادرات میعانات ایران، قیمت میعانات قطر را به بالاترین میزان در ۱۰ ماه گذشته رسانده و قیمت میعاناتی که در آسیا – اقیانوسیه مانند مودای مالزی تولید می‌شود را بالا برده است.

به گفته این منبع آگاه، صادرات میعانات ایران به کره جنوبی در اکتبر نسبت به ماه بیش از آن نیمی کاهش خواهد یافت و به حدود ۱۵۳ هزار بشکه در روز می‌رسد.

یک منبع دیگر اظهار کرد: انتظار می‌رود کاهش صادرات به کره جنوبی در نوامبر نیز ادامه پیدا کند. خریداران کره‌ای شامل اس کی انرژی، هیوندای اویل بانک و هانوا توتال پتروشیمی از کاهش عرضه زودتر اطلاع یافته‌اند تا جایگزینی برای آن پیدا کنند.

سخنگوی اس کی اینوویشن که مالک پالایشگاه اس کی انرژی است، به رویترز گفت: ما این وضعیت را بررسی می‌کنیم تا ببینیم چه مدت ادامه پیدا خواهد کرد.

در این بین، انتظار می‌رود خریداران معمولی مانند امارات متحده عربی و ژاپن در اکتبر به ترتیب حدود ۱۱۰ هزار بشکه در روز و ۱۴ هزار بشکه در رو خرید کنند که نسبت به سپتامبر تغییری نخواهد داشت.

چین پس از دو ماه وقفه واردات میعانات از ایران را در اکتبر از سرخواهد گرفت و حدود ۱۷ هزار بشکه در روز وارد خواهد کرد.

صادرات میعانات ایران در فوریه به ۶۰۱ هزار بشکه در روز صعود کرد که بیش از دو برابر میزان صادرات در ژانویه سال ۲۰۱۶ بود اما از آن زمان کاهش پیدا کرده است.

ایران پس از این که همه نفتی که سال‌ها در ذخایر شناور خود در دریا نگهداری می‌کرد را سال جاری به فروش رساند، تلاش می‌کند صادرات نفت خود را گسترش دهد. این کشور که عضو اوپک به شمار می‌رود از شرکت در توافق کاهش تولید این سازمان معاف شده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید