Performancing Metrics

گزینه‌های روی میز دولت برای مدیریت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز | اتاق خبر
کد خبر: 399847
تاریخ انتشار: 1 مهر 1396 - 19:20
بر اساس اطلاعات به دست آمده تا چند روز آینده تصمیمات و گزینه‌های احتمالی برای چگونگی مدیریت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به تصویب هیات دولت می‌رسد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که طی سال‌های دولت یازدهم به گفته مسئولانش موفق شده بودند با هماهنگی دستگاه‌های متولی و ذیربط میزان و حجم قاچاق کالا و ارز را از حدود ۲۵ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۲ به کمتر از ۱۵ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۵ کاهش دهند به نظر می‌رسد تغییرات مدیریتی جدیدی در حال شکل گیری دارد و به زودی تصمیمات و گزینه‌های احتمالی برای چگونگی مدیریت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از روی میز هیات دولت اعلام می‌شود، چراکه حبیب‌الله حقیقی - رییس فعلی این ستاد قرار است که تغییر کند.

البته طی هفته های گذشته تصمیمات جدیدی برای مدیریت این ستاد گرفته شده که از انتخاب رئیسی جدید برای این ستاد تا تغییر ساختار مدیریت آن متفاوت است.

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی - علی اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان و سید مهدی صادقی، استاندار قم از گزینه های احتمالی ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند که در این میان رشیدیان در صورت ابقا نشدنش به عنوان استاندار خراسان رضوی بیشترین شانس را برای رئیس شدن دارد.

اما تصمیم دیگر برای چگونگی مدیریت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعدیل ساختار این ستاد به این صورت که یکی از وزرا که به احتمال زیاد محمد شریعتمداری - وزیر صنعت معدن و تجارت - است، به عنوان رئیس ستاد انتخاب شود و همه امور اجرایی بر عهده دبیر این ستاد باشد که رئیس جدید او را انتخاب می‌کند.

گزینه‌های دیگری که روی میز دولت قرار دارند به کار گیری برخی وزرای دولت یازدهم به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که در این میان افرادی مانند علی طیب نیا و مصطفی پورمحمدی وزرای اقتصاد و دادگستری دولت یازدهم از احتمال بیشتری برای نشستن بر صندلی ریاست این ستاد برخوردارند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید