Performancing Metrics

صعود نفت در پی تهدید ترکیه برای جلوگیری از صادرات اقلیم کردستان | اتاق خبر
کد خبر: 399872
تاریخ انتشار: 4 مهر 1396 - 21:21
قیمت‌های نفت روز سه‌شنبه تحت تاثیر تهدید ترکیه برای مسدود کردن خط لوله نفت منطقه کردستان عراق صعود کرد و برنت به بالاترین رکورد در ۲۶ ماه گذشته رسید.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بهای نفت برنت برای تحویل در نوامبر در بازار لندن ۴۶ سنت افزایش یافت و به ۵۹.۴۸ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۳.۸ درصد افزایش بسته شده بود.

بهای نفت خام آمریکا برای تحویل در نوامبر با ۱۵ سنت افزایش، به ۵۲.۳۷ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات این بازار در ابتدا تا سطح ۵۲.۴۳ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در پنج ماه گذشته بود.

 قیمت برنت از بیش از ۵۵ دلار در هفته گذشته افزایش یافته است، زیرا تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک تایید کرده‌اند بازار به سوی تعادل مجدد پیش می‌رود و تقاضا برای نفت قوی به نظر می‌رسد. عامل دیگری که به افزایش قیمت‌های نفت در معاملات سه‌شنبه کمک کرد، تهدید رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، برای مسدود کردن خط لوله‌ای بود که نفت خام را از شمال عراق برای صادرات به بندر سیهان منتقل می‌کند. این تهدید فشارها بر منطقه نیمه مختار کردستان بر سر همه‌پرسی استقلال را تشدید می‌کند. این خط لوله معمولا بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار بشکه در روز نفت خام را به بندر سیهان ترکیه منتقل می‌کند.

به گفته تومومیچی آکوتا، اقتصاددان ارشد در شرکت تحقیقاتی میتسوبیشی، پایبندی بالای تولیدکنندگان در محدود کردن عرضه و همچنین خبر واکنش ترکیه به همه‌پرسی کردستان به رشد قیمت‌های نفت کمک کرده است.

با این‌همه نفت خام آمریکا به دلیل مازاد عرضه‌ای که پس از توفان هاروی ایجاد شده است، قیمت پایین‌تری نسبت به برنت دارد. اختلاف قیمت میان نفت وست تگزاس اینترمدیت و برنت به ۷.۱۷ دلار رسیده که بزرگ‌ترین اختلاف قیمت از اوت سال ۲۰۱۵ به این طرف به شمار می‌رود.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز که پیش از انتشار آمار ذخایر از سوی گروه صنعتی موسسه امریکن پترولیوم انجام گرفت، پیش‌بینی کردند ذخایر نفت آمریکا احتمالا به میزان ۹.۳ میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش پیدا کرده است. همچنین تحلیلگران پیش‌بینی کردند که آمار نشان دهد ذخایر بنزین به میزان یک میلیون بشکه و ذخایر میعانات ۲.۵ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است.

آمار موسسه امریکن پترولیوم روز سه‌شنبه و آمار رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید