Performancing Metrics

بی سر و سامانی بازار دام زنده در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی | اتاق خبر
کد خبر: 400017
تاریخ انتشار: 7 مهر 1396 - 17:37
یک تامین کننده دام و گوشت با بیان اینکه دامدار دام زنده را کیلویی ۱۵ تا ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می رساند، گفت: فروشنده نهایی نیز حدود ۳۰۰۰ تومان به این قیمت اضافه می کند.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، منصور پوریان با بیان اینکه با کمبود دام در کشور مواجه نیستیم، اظهارداشت: هم اکنون دامدارهای کشور با حجم زیادی از دام در دامداری‌های خود مواجه هستند و متاسفانه فروش دام نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه دامدار هر راس دام خود را کیلویی ۱۵ تا ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می رساند، گفت: فروشنده نهایی نیز حدود ۳۰۰۰ تومان به این قیمت اضافه می کند که البته با توجه به هزینه جابه جایی و حمل و نقل تا تهران امری طبیعی است.

پوریان درباره اینکه چرا قیمت دام زنده تا این حد افزایش یافته و به ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است؟ تصریح کرد: نگاه دامداران این است که قیمت همه چیز گران شده، قیمت نهاده های دامی بالا رفته و داروهایی که دامداران تهیه می کنند نیز گران شده است.

وی با بیان اینکه دامداران حمایت نمی شوند، یارانه دریافت نمی کنند و همه چیز را باید آزاد تهیه کنند، گفت: قیمت ۱۳ الی ۱۴ هزار تومان برای دام توجیه پذیر نبود و قیمت های فعلی نیز نسبتا مناسب است.

این تامین کننده دام و گوشت قرمز درباره اینکه چرا وزارت جهاد کشاورزی جایگاه هایی را در نظر نگرفته تا به مناسبت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی دامداران دام های خود را در این جایگاه ها عرضه کنند و مردم بتوانند مستقیما دام مورد نیاز خود را تهیه نمایند؟ افزود: وزارت جهاد کشاورزی چنین جایگاه هایی را در نظر گرفته اما برای دامداران این جابه جایی صرفه اقتصادی ندارد بنابراین آنها از این کار خودداری کرده اند.

پوریان ادامه داد: دلیل آن نیز این است که تقاضا برای خرید دام کم و برای گوشت منجمد گوسفندی بالا است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید