Performancing Metrics

یورش پلیس اسپانیا به مراکز رای‌گیری همه‌پرسی استقلال در کاتالونیا | اتاق خبر
کد خبر: 400104
تاریخ انتشار: 9 مهر 1396 - 16:13
با فرا رسیدن ساعت 9 و باز شدن در حوزه‌های رای گیری در کاتالونیا، پلیس اسپانیا به زور وارد بسیاری از مراکز رای‌گیری شد و عملا تا این لحظه رای‌گیری در همه‌پرسی استقلال این منطقه را ناکام گذاشته است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در پی مخالفت‌های دولت اسپانیا با برگزاری همه‌پرسی استقلال کاتالونیا و تعطیلی بسیاری از مراکز رای‌گیری، هزاران تن از طرفداران جدایی از شب گذشته در مقابل مراکز باقی مانده، تجمع کرده‌ بودن تا آرای خود را به صندوق بیندازند.

تصاویر منتشر شده از حوزه‌های رای‌گیری نشان می‌دهد که نیروهای ضد شورش و پلیس در برخی مراکز با مردم درگیر شده‌اند و در مراکزی هم با زور وارد ساختمان‌های درنظر گرفته شده برای همه‌پرسی شده‌اند و صندوق‌های رای و دیگر تجهیزات را مصادره کرده‌اند.

نیروهای امنیتی و پلیس اسپانیا از شب گذشته در خیابان‌ها و مراکز حساس منطقه کاتالونیا مستقر شده‌اند و در مقابل هزاران تن از طرفداران جدایی از اسپانیا شب را در خیابان‌ها ماندند و در مقابل مراکز تعطیل نشده رای‌گیری صف‌های طولانی تشکیل داده‌ بودند.

دولت اسپانیا تا شب گذشته از 2300 مرکزی که برای رای‌گیری در همه‌پرسی توسط دولت محلی کاتالونیا در نظر گرفته شده بود، 1300 مرکز را تعطیل کرده بود و از ساعت 9 امروز به برخی دیگر از مراکز به ویژه در بارسلون، مرکز این منطقه که هواداران استقلال در مقابل آنها تجمع کرده‌اند، یورش برد.

دولت اسپانیا بر غیرقانونی بودن همه‌پرسی استقلال کاتالونیا تاکید دارد و اعلام کرده که به هر قیمتی مانع  برگزاری همه‌پرسی می‌شود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید