Performancing Metrics

صادرات لبنیات ۲۵ درصد افزایش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 400479
تاریخ انتشار: 17 مهر 1396 - 16:47
حجتی عنوان کرد؛
وزیر جهاد گفت: به رغم محدودیت ها در صادرات لبنیات ۲۰ تا ۲۵ درصد و در صادرات آبزیان ۵۰ تا ۶۰ درصد رشد را تجربه کردیم.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، محمود حجتی در همایش روز ملی دامپزشکی با اشاره به بیماری های دامی سختی که پارسال کشور را تهدید کرد، اظهارداشت: سال گذشته بر اثر آنفلوآنزای پرندگان حدود ۱۸ هزار قطعه مرغ تخم گذار را از دست دادیم که منشاء آن پرندگان مهاجر بود و با وجود همه مراقبت ها و پیشگیری ها، از مازندران گسترش یافت.

وزیر جهاد با اشاره به  بیماری های آبزیان مانند قزل آلا، گفت: این بیماری‌ها  با مراقبت های انجام شده،  برطرف و رفع نگرانی شد.

حجتی افزود : بیماری لکه سفید، میگوی پرورشی ما را تهدید کرد که با مقابله مناسب بیماری رفع و  میزان تولید آن از ۱۰ تا ۱۲ هزار تن ۴ سال قبل به ۲۷ هزار تن رسید.

وزیر جهاد کشاورزی تاثیر اقدامات دامپزشکی را در درآمد و اقتصاد خانوارها، اقتصاد ملی، افزایش بهره وری سرمایه گذاران و نیز اشتغال را از دیگر دستاورد تلاش مداوم دامپزشکان و دامپزشکی برشمرد.

وی همچنین گسترش ارتباطات جهانی را موجب توسعه مبادلات کالا و مواد غذایی خواند و گفت: به رغم محدودیت ها صادرات  لبنیات ۲۰ تا ۲۵ درصد و صادرات  آبزیان ۵۰ تا ۶۰ درصد رشد داشته است.

حجتی ادامه داد : گوشت قرمز دام سبک را با مراقبت های خوب وارد می کنیم و نمی توانیم به روش های سنتی عمل کنیم بلکه منطبق با قراردادهای بین المللی حرکت می کنیم.

وی افزود: تغذیه دام و روی آوردن دامپروران به استفاده از کنستانتره، ضایعات کشاورزی و غنی سازی آن با نظارت دامپزشکان انجام می شود ضمن اینکه باید مواظب هم باشیم که گرفتاری ها یا کوتاهی ما وقت تولیدکنندگان را تلف نکند و سرمایه آنان را به خطر نیندازد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید